Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FLOU, vrucht van de samenwerking tussen Vicasol en Coprohníjar

Nieuw merk voor de Raf-tomaat uit Almería

Op 8 juli vond de officiële voorstelling plaats van de commerciële alliantie tussen de AGF-coöperaties Coprohníjar en Vicasol uit het Spaanse Almería. De samenwerking werd aangegaan om om een nieuw premium tomatenmerk op de markt te brengen, waarmee beide telersorganisaties een onderscheidend product willen aanbieden aan de consument die steeds meer op zoek is naar kwaliteit en smaak.

Tijdens een persconferentie gaven de voorzitter van Vicasol, Juan Antonio González, en de voorzitter van Coprohníjar, Juan Segura, tekst en uitleg over de nieuwe handelsrelatie die als uiteindelijke doel heeft nieuwe markten te veroveren.

Met de handelsrelatie en het nieuwe tomatenmerk proberen beide coöperaties hun aanbod te verenigen en te stroomlijnen om te voldoen aan de steeds groeiende vraag van de Spaanse en Europese consument naar een kwaliteits- en smaakvolle premium tomaat die tegelijkertijd tegen een betaalbare prijs wordt aangeboden.

Beide coöperaties zijn tomatenspecialisten: Coprohníjar in cherrytomaat en Vicasol in pruimtomaat. Zowel Segura als González benadrukten de onmisbare bijdrage van hun leden aan de realisatie van het project. "Onze telers zijn echte vaklui. Voor hen streven we dan ook de maximale winstgevendheid na met dit project."

FLOU: samen eten, je laten verleiden door de smaak en genieten
Op woensdag 8 juli werd ook het nieuwe premium merk die aan de basis ligt van deze handelsrelatie op de persconferentie voorgesteld: FLOU. Het gaat om een Raf-tomaat die aan de consument wordt gepresenteerd als een product om van te genieten samen met familie of vrienden en als een beleving waarin de verleidelijke smaak de hoofdrol speelt. 

Met social media wordt vandaag meer dan ooit de beleving van lekker eten gedeeld met vrienden en de buitenwereld. "FLOU is een tomaat die de consument meeneemt op een reis vol gewaarwordingen en die toch trouw blijft aan de gebruikelijke smaak", zo beschreef Juan Antonio González het nieuwe product.

De voorzitter van Coprohníjar legde uit dat, aangezien de markt niet stilzit, het zaak is telkens iets sneller proberen te zijn. “Met FLOU hebben we twee doelen voor ogen. Enerzijds willen we een Raf-tomaat van gastronomische kwaliteit telen, vol smaak en vol leven. We willen de consument een product aanbieden met maximale smaak- en rijpheidsgaranties. En aan de andere kant mikken we op een betaalbare prijs voor de consument en een goede verloning voor de teler.”

“We beschikken met FLOU over twee lijnen: tomaten van geïntegreerde teelt en bio-tomaten.”

Segura legde uit dat de eerste FLOU-tomaten in november zullen worden geoogst en dat beide coöperaties al contracten aan het afsluiten zijn met hun klanten. Op dit moment richt de samenwerking zich enkel op de teelt en afzet van de FLOU-tomaat, maar de twee voorzitters sluiten niet uit dat er in de toekomst nieuwe producten bijkomen.

Publicatiedatum: