Harald Jantzen, contact etiketteersystemen

"Etiket doodt de kiemen op de handgrepen van winkelwagens"

De actuele uitzonderingssituatie rondom het coronavirus heeft een aantal innovaties met zich meegebracht. Wereldwijd stellen bedrijven zich op "het nieuwe normaal" in. Daar horen de hygiënemaatregelen in het dagelijks leven bij, zoals het vele handen wassen en desinfecteren van oppervlaktes. Het Duitse bedrijf K-D Hermann GmbH is gespecialiseerd in etiketteersystemen, maar biedt nu echter ook een iets andere manier van etikettering aan: "Het contact antisepticon is een etiket dat zichzelf vrijwel kiemvrij maakt“, zegt Harald Jantzen, salesmanager van contact etiketteersystemen.


Bij de stand van de firma contact op de expoSe 2019: Harald Boller, Kay Wagner, Harald Jantzen en Thomas Helfrich. Bestaande klanten en geïnteresseerden werden bij de stand met worstjes en koffie ontvangen.

"De antisepticon-etiketten zijn gecoat met de speciale dispersielak Lock3. Eenmaal opgeplakt zorgt het etiket voor een efficiënte reductie van kiemen op zijn oppervlak en op deze wijze wordt een mogelijke verspreiding van ziekteverwekkers vermindert. Daarvoor is alleen licht en zuurstof nodig om tot wel 99,95% van de kiemen te doden“, verklaart Harald. De lak zorgt ervoor dat bij inval van licht op het etiket een proces op gang wordt gebracht dat het grootste deel van de voorhanden zijnde kiemen op het oppervlakte van het etiket extreem vermindert of zelfs helemaal vernietigt.

Daaronder vallen ook sars- en coronavirussen uit eerdere uitbraken. "Het nieuwe coronavirus is nog niet vrijgegeven voor testdoeleinden. Op basis van de positieve resultaten met de voorgaande influenzavirussen zijn we echter zeer overtuigd van het product." De dispersielak wordt reeds op andere gebieden ingezet: "We hebben tussen maart en mei van dit jaar  nu een variabel, designbaar en voordelig etiket ontwikkeld - een noviteit uit huize van contact."

Juist in de levensmiddelenhandel is het antisepticon een 'game changer' en tegelijkertijd past het perfect bij de kernactiviteit van contact – de ontwikkeling en productie van etiketten, stickers en etiketteeroplossingen: "Door de etikettenoplossing is het een werkelijk zeer veelzijdig product: alle deurgrepen van koelkasten, handgrepen van trappen, toetsen van liften en touchscreens (bijvoorbeeld bij zelfscankassa's) kunnen met een transparante folie worden voorzien. De afmetingen kunnen individueel gekozen worden.“

Zo natuurlijk ook de handgrepen van winkelwagens en -mandjes, die in de afgelopen maanden veel onvoorzien werk met zich meebrachten: "Momenteel wordt er in een gemiddelde supermarkt dagelijks gemiddeld tot wel 25 liter desinfectiemiddel verbruikt. Daar komen nog doekjes bij en ook zijn er soms servicekrachten nodig die de reiniging voor de klanten op zich nemen. Dat zijn enorme kosten voor de winkels." Kosten zijn echter niet de enige factor: "De etiketten hebben een houdbaarheid van een jaar. Zo wordt het afval dat ontstaat door het handmatig desinfecteren duidelijk geminimaliseerd. In tegenstelling tot desinfectiemiddelen tast het etiket de natuurlijke pH-waarde van de huid niet aan en is het daarom niet schadelijk voor de huid.“

Tenslotte biedt het etiket de handel en de consument betrouwbaarheid: "Door het etiket geven we de gebruikers van de winkelwagens het zekere gevoel dat de handgrepen altijd vrijwel kiemvrij zijn“, zegt Harald afsluitend.

Voor meer informatie:
Harald Jantzen 
K-D Hermann GmbH
contact Auszeichnungssysteme
Tel. (doorkiesnummer): +49 6272 922-420
Mobiel: +49 (0)1725671973
E-mail: h.jantzen@contact-online.de  
www.contact-online.de   


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven