Tenderstem ziet Brits aspergebroccoliseizoen met vertrouwen tegemoet

In juni is in het VK het Tenderstemseizoen van start gegaan en ondanks de moeilijke omstandigheden zijn de vooruitzichten voor dit toonaangevende brassicamerk goed. Het merk heeft intensief samengewerkt met licentiehouders in zowel het VK als daarbuiten om ook tijdens de Covid-19-pandemie een consistente aanvoer van aspergebroccoli van topkwaliteit te kunnen garanderen

De omzet nam in april 2020 met 26% toe ondanks het feit dat de coronamaatregelen ertoe leidden dat de vraag vanuit de foodservice in maart en april afnam. 

Lacey Bradshaw, marketingmanager bij Tenderstem: "De pandemie heeft de Britse AGF-sector om meerdere redenen kopzorgen bezorgd, niet in het minst vanwege de impact die zij had op de beschikbaarheid van ervaren seizoensarbeiders voor het oogsten van de Tenderstem-aspergebroccoli. Aangezien we wisten dat dit een groot probleem voor onze telers was, zijn we snel gestart met het werven van nieuwe mensen, waarbij we gebruik hebben gemaakt van sociale media en PR."

Dit PR-initiatief was gericht op lokale nieuwsmedia en bedoeld om werknemers die tijdelijk thuis zaten en werkzoekenden enthousiast te maken voor het oogsten van Tenderstem in de buitenlucht en op veilige afstand van elkaar. Dit initiatief had behoorlijk wat impact. Eén teler kreeg wel 1.000 aanmeldingen binnen.

De Britse Tenderstem-aspergebroccoli zal vanaf nu tot het late najaar verkrijgbaar zijn. 

Stuart Cox, directeur bij Sakata, de zaadspecialist achter de Tenderstem-aspergebroccoli: "In april en mei waren de omstandigheden voor Britse telers een uitdaging. Er was sprake van een recordaantal zonuren en er viel nauwelijks neerslag. Gelukkig weten onze ervaren telers hoe ze hiermee om moeten gaan. Dankzij het warme weer en het lengen van de dagen is de groei van het gewas versneld waardoor de Tenderstem-aspergebroccoli nog malser is. De vooruitzichten voor de maand juli en daarna zijn positief in termen van opbrengsten en productkwaliteit. We zijn dan ook zeer optimistisch over het verdere verloop van het Britse seizoen."

Lacey Bradshaw vervolgt: "Tijdens deze uitzonderlijk moeilijke periode hebben we ervaren dat de consumentenvraag naar Tenderstem consistent is en we blijven inspirerende receptideeën delen om consumenten te helpen hun maaltijden wat avontuurlijker te maken nu fysiek reizen even niet mogelijk is."  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven