Hans van den Heuvel en Dave van Bladel (Aartsen Venlo) over de Italiaanse druiven onder Capito

“Aartsen breidt uit in Sicilië”

Tholen - Bij de vestiging van Aartsen in Venlo gaan de volumes in Italiaanse druiven onder het huismerk Capito goed loskomen nu. "Het Italiaanse druivenseizoen begint altijd op Sicilië, simpelweg vanwege het ideale klimaat op Sicilië dat bestaat uit veel zon en droogte door de hoge temperaturen", vertelt Dave van Bladel van Aartsen Venlo.

Dit seizoen waren de eerste witte druiven (Victoria’s) en de blauwe (Black Magic) al in de laatste week van mei beschikbaar bij Aartsen, vandaag aangevuld met de eerste Redglobe en Palieri. De eerste Italia’s (muskaat-druiven) worden altijd traditioneel rond het Italiaanse feest, Ferragosto (medio augustus) verwacht.

"De kracht van de Siciliaanse Druiven is de smaak", zo gaat Dave verder. "Er is de laatste jaren een enorme ontwikkeling geweest, en nog steeds, in pitloze druiven, echter zeker in onze klantenkring van groothandelaren, winkeliers, marktkoopmannen is er veel animo voor seeded druiven mits deze goed smaken."


Hans van den Heuvel en Dave van Bladel

"En dat doen de druiven van Capito", vult Hans van den Heuvel aan. "Neem daarbij ook nog de luxe verzorging van de Capito druiven en je ziet dat klanten hier vanaf de eerste aankoop op terug blijven komen. Natuurlijk hebben wij ook een compleet assortiment pitloze druiven uit Italië in ons Capito-assortiment, deze komen uit de streek Puglia en vanaf eind juli zullen alle kleuren weer beschikbaar zijn."

Druiven groot importproduct
Druiven zijn in totaliteit één van de grootste importproduct van Aartsen. "Onze collega's Bart Gouw en Esther Tuerlings onderhouden vanuit Breda het contact met de Italiaanse partners. Zij zorgen dat wij de juiste kwaliteit binnenkrijgen en stemmen de volumes af richting de verschillende filialen. Wij moeten zorgen dat onze klanten ze weten te vinden", zegt Dave.

"Italiaanse druiven zijn traditiegetrouw veelgevraagd en de bekendheid van ons merk Capito draagt daar zeker aan bij", beaamt zijn collega Hans. "Ik werk inmiddels al weer heel wat jaartjes bij Aartsen, maar kan me niet heugen dat we het merk Capito niet voerden. Klanten vragen er specifiek naar en dat is in de verkoop natuurlijk een plezierige bijkomstigheid. Onze klanten rijden soms 300 kilometer om bij ons in Venlo hun dagelijkse verse handel op te halen. Dit zijn geen uitzondering en druiven vormen een belangrijk onderdeel van het pakket."


Team Aartsen Venlo bij de Capito-druiven

"Ons merkenbeleid, dat bij ons altijd gelinkt is aan het land van herkomst van de producten, is een belangrijk onderdeel van onze strategie. De re-styling die vorig jaar is doorgevoerd heeft zeker bij gedragen  aan een nog strakkere presentatie van ons Italiaanse merk", aldus Hans.

Voor meer informatie:
Dave van Bladel / Hans van den Heuvel
Aartsen Venlo
Venrayseweg 194
5928 RH Venlo
Tel: 077-3241241
dave.van.bladel@aartsen.com 
hans.van.den.heuvel@aartsen.com
www.aartsen.com

 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven