Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Simply the Bes organiseert diverse activiteiten tijdens het seizoen

Eerste Nederlandse blauwe bessen weer beschikbaar

Simply the Bes is een collectief van ruim 50 blauwe bessentelers uit Nederland, Duitsland en België. In het zuiden van Nederland zijn de buitentelers gestart met oogsten en dat betekent dat de Nederlandse blauwe bes weer beschikbaar is! Nu seizoensactiviteiten zoals horeca, rondleidingen en zelfpluk er anders gaan uitzien door de coronamaatregelen, hanteert Simply the Bes een andere aanpak gedurende het seizoen. Zo is de campagne ‘Blauw voor jou’ recent van start gegaan, hebben de telers samen met maatschappelijke doelgroepen een promovideo opgenomen en staan ‘de zachtfruitdagen – to go’ binnenkort op de agenda.

Ondanks de vorstschade en de coronacrisis gaan de telers van Simply the Bes met een positieve blik het nieuwe seizoen in. “De kwaliteit en prijs van de eerste Nederlandse bessen zijn veelbelovend voor de rest van het seizoen”, blikt projectleider Erik van de Vin vooruit. “Vanuit de gezamenlijke drive om de Nederlandse blauwe bes met haar lekkere smaak en gezonde eigenschappen onder de aandacht te brengen én om de verkoop bij lokale telers te stimuleren, organiseren we als collectief diverse activiteiten gedurende het blauwe bessen seizoen.”

Campagne ‘Blauw voor jou’
Gedurende vier dagen in het blauwe bessenseizoen is het ‘blauw voor jou’-dag; waarbij telers Nederlandse blauwe bessen schenken aan een specifieke doelgroep die het heeft verdiend. De verrassing uit zich op verschillende manieren. Enerzijds maken de telers van Simply the Bes de doelgroep in hun eigen omgeving blij, waardoor een landelijke dekking ontstaat. Anderzijds roepen zij onder andere via social media de consument op om een bakje Nederlandse blauwe bessen te schenken aan iemand uit de doelgroep. 15 juni is gestart met het onderwijs. “Met veel deelnames en ontzettend positieve reacties was het een geslaagde eerste campagnedag”, aldus Van de Vin. Op 15 juli staat de ‘blauw voor jou’- dag in het teken van de zorg. Daarna volgen nog de hulpdiensten op 15 augustus en ouderen op 15 september.

Zachtfruitdagen – to go
Om de consument kennis te laten maken met de gezonde blauwe bes en om een kijkje achter schermen te bieden bij de bedrijven, organiseert Simply the Bes normaal gesproken open dagen bij haar telers op locatie. Vanwege het coronavirus is dat helaas niet mogelijk. “Gelukkig zitten onze telers niet bij de pakken neer”, zegt Van de Vin. “Samen hebben we gekeken naar mogelijkheden voor dit bijzondere seizoen en daar zijn de ‘zachtfruitdagen – to go’ uitgekomen. Tijdens twee vaste weekends in het blauwe bessenseizoen (11/12 juli en 8/9 augustus) bieden onze telers verse- en verwerkte producten aan op ‘to go’ wijze. Iedere teler doet dat op zijn eigen manier. De een met een kraampje langs de weg, de ander met een foodtruck tussen de velden.” Op de website www.simplythebes.nl wordt voorafgaand aan de data aangegeven welke telers wanneer geopend zijn.

Voor meer informatie:
Simply The Bes
077-7074212
info@simplythebes.nl   
www.simplythebes.nl  

Publicatiedatum: