Looije (Spanje)

Minerva, Romeinse godin en nu ook premiummerk voor cherrytomaten

Het Spaanse cherrytomatenbedrijf Looije heeft zopas Minerva, het nieuwe premiummerk voor ronde cherry- en cherrypruimtomaten voorgesteld. Ook Sarita, het bekendste merk van het bedrijf, heeft twee producten onder zijn vleugels.

De nieuwe merknaam komt uit de Romeinse mythologie en is daarmee een eerbetoon aan het historische verleden van Águilas, de door de Romeinen gestichte stad in Murcia waar het bedrijf met Nederlandse roots zich in 1998 vestigde. Minerva, de beschermster van Rome en van de ambachtslieden, is ook de godin van de wijsheid, de kunsten en de militaire strategie.

Een moderne en duurzame verpakking
De supermarkten El Corte Inglés en Hipercor hebben de exclusieve verkoop in handen van deze hoogwaardige tomatenlijn. Ook de verpakking van Minerva is premium: in zwart en goudkleur, milieuvriendelijk en met vooral biologisch afbreekbare materialen zoals karton. Alleen het deksel van de tray is van plastic, iets zeldzaams voor dit type product. 

De lancering van een nieuw merk is trouwens niet het enige nieuws over het bedrijf van Nederlandse origine. De firma kondigde immers onlangs aan dat het zijn intrede doet in de biologische tuinbouw na de aankoop door Jos Looije van het bedrijf Luis Andújar S.L.U. uit Almería, dat nu tot BioLooije is omgedoopt.

Bron: murcia.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven