Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nancy Pickersgill van Sunset Produce:

"Smaak is een nog belangrijkere factor geworden voor de consument tijdens de pandemie"

Terwijl de United Fresh Live beursvloer de hele zomer openblijft, zijn de belangrijkste evenementen vorige week afgerond. Ook op de virtuele beursvloer waren de exposanten de veel terugkerende bedrijven, die elk jaar aanwezig zijn op de live show. Een van deze bedrijven is Sunset. Hoewel Nancy Pickersgill, eventmanager van dit bedrijf, en Justine Chevalier, communicatiemanager, het er allebei over eens zijn dat de virtuele vorm in de toekomst waarschijnlijk niet in de plaats zal komen van live shows, waren ze erg blij met het verloop van de virtuele beurs.

"Het was erg prettig om met iedereen in de sector in contact te komen en iedereen weer te zien, ook al was dat virtueel. De beurs was erg druk, en United Fresh heeft veel moeite gedaan om mensen actief en betrokken te houden," zegt Pickersgill. Chevalier is het daarmee eens: "United Fresh heeft een belangrijke rol gespeeld door het organiseren van verschillende seminars en workshops die ons in staat stelden om met elkaar in contact te komen en te communiceren tijdens de coronapandemie."

Ondanks dit alles kan het virtuele platform niet als vervanging dienen voor de live shows. Daar zijn Pickersgill en Chevalier het over eens. "We zullen altijd de voorkeur geven aan het persoonlijk contact, het proeven van monsters, het aanraken van producten, het zien en voelen van nieuwe verpakkingen en het aangaan van relaties met elkaar," zegt Pickersgill.

Nieuwe producten
Elk jaar brengt Sunset nieuwe producten uit om op beurzen te laten zien, en hoewel dit jaar anders is als alle andere, is daar niets aan veranderd. "Een van onze nieuwste producten zijn onze Honey Bombs," zegt Chevalier. "Dit is de derde toevoeging aan onze Bombs-lijn van snoeptomaten. De eerste was onze Flavor Bombs, die het snacksegment echt heeft gevestigd. Daarna kwamen de Sugar Bombs en nu hebben we Honey Bombs."

Honey Bombs zijn een goud-zoete cherrytomaat, met een hoog fructosegehalte die het product een zeer zoete smaak geven. Chevalier: "Het is een prima snack-optie. Het ontwerp van de verpakking is ook erg mooi, met een folie dat opvalt in het schap. Dit product kwam in mei in de winkelschappen terecht en tot nu toe hebben we verrassende reacties gekregen van klanten en consumenten.

Andere aandachtspunten tijdens de show waren Shazam shishito pepers, en Kaboom, een zwarte jalapeño peper. "Wij vonden dat de categorie pepers in zijn geheel rijp was voor innovatie en we hebben de categorie echt wakker geschud met onze Aloha gestreepte pepers en Shazam! shishito-pepers. We zagen dat shishito-pepers echt in de smaak vielen bij restaurants en we wilden ze via de detailhandel naar de consument brengen. Toen introduceerden we onlangs Kaboom, de zwarte jalapeño, die een spannend product is omdat het zo uniek is binnen de categorie," vertelt Chevalier.

Nieuw biologisch aanbod en succesvolle bessenlijn
Sunset heeft onlangs ook Organic Wild Wonders geïntroduceerd in hun bestaande volledige lijn van gecertificeerde biologische producten. "Wild Wonders zijn snacktomaten, en elke verpakking is anders. Er is een breed scala aan kleuren, maten en vormen, en de consument is er dol op. Het is echt een veelzijdig, kleurrijk, smaakvol en leuk product. Nu bieden we het ook aan als gecertificeerd biologisch product," zegt Chevalier.

De bessenlijn van Sunset is ook met enthousiasme ontvangen door retailers en consumenten. "Ze worden onder glas gekweekt en door de juiste rassen te selecteren, kunnen we ervoor zorgen dat de kwaliteit consistent blijft," zegt Pickersgill. "Noord-Amerikaanse consumenten zijn over het algemeen gewend aan zeer grote bessen, maar wat er vandaag de dag op de markt is, heeft geen consistente smaak. We moeten de consumenten dus opvoeden en hun verwachtingen over hoe een bes moet smaken, veranderen. Onze kasbessen zijn consistente variëteiten en we hopen onze lijn te kunnen blijven uitbreiden."

De impact van de coronapandemie
Net als veel andere teeltbedrijven kende Sunset een grote piekvraag tijdens de eerste weken van de pandemie, toen de consumenten in paniek raakten. Terwijl de totale vraag is genormaliseerd, zien ze volgens Chevalier nog steeds een verhoogde verkoop. "Het is nu een veel stabielere situatie, maar de consumenten geven nog steeds meer geld uit aan versproducten."

Over het geheel genomen heeft de pandemie veel veranderingen teweeggebracht in de manier waarop bedrijven opereren. "Bij Sunset waren wij zeer proactief en eigenlijk liepen we al voorop met het thuiswerken, voordat dit door de pandemie noodzakelijk werd. Hierdoor konden onze activiteiten naadloos blijven verlopen. Het was echt interessant om te zien dat de coronavirus situatie mensen samenbracht op een manier die we nooit hadden verwacht. Binnen onze teams sturen we twee keer per week nieuwsbrieven, houden we wedstrijden met de medewerkers om betrokken te blijven en het moreel op peil te houden en zijn onze relaties met onze collega's in veel opzichten nog sterker geworden. Het was erg fijn om te zien dat bedrijven zich als een team verenigen en verbonden blijven," besluit Chevalier.

Voor meer informatie:
Justine Chevalier
Sunset Grown
+1 519 326 3218
Justine.Chevalier@sunsetgrown.com
www.sunsetgrown.com 

Publicatiedatum: