Apeel heeft bekendgemaakt samen te gaan werken met Robinson Fresh, één van de grootste AGF-leveranciers te wereld, om de verkrijgbaarheid van langer houdbare Apeel-AGF in de VS uit te breiden.
In juni is Robinson Fresh begonnen met het distribueren van Apeel-limes aan de retailcoöperatie Wakefern Food, die eigenaar is van supermarktketens zoals ShopRite, The Fresh Grocer, Price Rite Marketplace, Dearborn Market, Gourmet Garage en Fairway Market.
De samenwerking tussen Robinson Fresh en Apeel is gericht op het creëren van een efficiëntere toeleveringsketen van versproducten omdat beide bedrijven voedselverspilling en klimaatverandering aan willen pakken. Door de verkrijgbaarheid van duurzame AGF in de VS te vergroten, vermindert Robinson Fresh voedselverspilling gedurende de hele weg die het product aflegt totdat het de retailer bereikt. Apeel streeft haar doelen na door voedselverspilling in iedere schakel van de toeleveringsketen tegen te gaan en het voedsel-ecosysteem beter te maken voor telers, distributeurs, retailers, consumenten en de planeet.
"We zijn er trots op dat we met Apeel samen gaan werken om deze lijn langer houdbare AGF op te nemen in onze afzetkanalen en de verkrijgbaarheid voor retailers, zoals die van Wakefern Food, uit te breiden," zegt Michael Castagnetto, directeur van Robinson Fresh. "Consumenten hebben hierdoor niet alleen toegang tot duurzame AGF maar de Apeel-technologie verhoogt ook onze operationele flexibiliteit om de producten bij de retailers te krijgen."
“We streven er altijd weer naar om onze klanten zo vers mogelijke AGF aan te bieden en we zijn daarom enthousiast over de samenwerking met Apeel. Tegelijkertijd zoeken we steeds weer naar nieuwe manieren om de duurzaamheid van de producten die we inkopen te verhogen zodat klanten met een goed gevoel groenten en fruit kunnen eten en bij kunnen dragen aan het voorkomen van voedselverspilling en behoud van het milieu," aldus Bryant Harris van Wakefern Food.
“We zijn blij samen te werken met zo'n innovatieve en op duurzaamheid gerichte AGF-distributeur om de verkrijgbaarheid van de langer houdbare Apeel-producten te verruimen," zegt Michael Schaeman van Apeel. "Robinson Fresh deelt de visie van Apeel met betrekking tot het efficiënter maken van toeleveringsketens om een einde te maken aan de enorme mate van voedselverspilling."
Voor meer informatie:
Michelle Masek
Apeel Sciences
Email: press@apeelsciences.com
www.apeelsciences.com
Liz Erickson Monson
Robinson Fresh
Email: liz.ericksonmonson@chrobinson.com
www.robinsonfresh.com