Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Schwarz Gruppe neemt Real.de over

VK: Costcutter heeft meeste tevreden klanten
Costcutter is als winnaar naar voren gekomen in de ranglijst voor klantentevredenheid van het HIM Convenience Tracking Programme (CTP). Het onderzoek waarop de ranglijst is gebaseerd is uitgevoerd in de eerste drie maanden van 2020. Buurtwinkels werden beoordeeld op criteria zoals de snelheid en het gemak van de winkelervaring, hoe vriendelijk het personeel is en de kwaliteit van het assortiment. Winkels van Costcutter scoorden bij elk kenmerk hoger dan de concurrentie. Volgens directeur Mike Hollis is de uitslag van het onderzoek een getuigschrift van de uitstekende prestaties van de winkels van Costcutter. "We hebben hiermee een platform gecreëerd voor verdere groei en succes in 2020", aldus Hollis.
Bron: kamcity.com 

Rusland: Sbermarket bereidt zich voor op forse omzetgroei
Het Russische e-commerce-bedrijf Sbermarket verwacht dat de omzet van 2020 elf keer zo groot zal worden in verhouding tot het vorige jaar. De trends in winkelgedrag die door de uitbraak van het coronavirus in gang zijn gezet, zullen het begin zijn van een permanente verandering voor e-commerce. Sbermarkt is een joint venture van de Russische Sberbank en het IT-bedrijf Mail.Ru. In 2019 werd een online omzet behaald van 1,9 mld roebel (€ 24,5 mln).
Bron: reuters.com 

Australië: Woolworths bouwt geautomatiseerd dc
Woolworths gaat tot AU$ 780 mln (€ 479,7 mln) investeren in een nieuwe geautomatiseerde distributiecentra in New South Wales. De twee logistieke centra komen te staan in de omgeving van Sydney. De ene faciliteit zal volledig worden geautomatiseerd en zal worden gebruikt voor regionale ondersteuning, terwijl de andere locatie gedeeltelijk gebruik maakt van automatisering en een landelijke functie krijgt. Beide locaties wachten nog op toestemming van de lokale overheid. De faciliteiten moeten met vier jaar worden opgebouwd. Woolworths heeft een leasecontract getekend met Qube Holdings, dat zelf rond de AU$ 440 mln (€ 270,6 mln) in de bouw van de distributiecentra zal investeren.
Bron: itnews.com.au 

China: JD FRESH vergroot inkoopvolume met 200%
JD.com heeft wegens de nieuwe gevallen van COVID-19 in Beijing zijn capaciteiten binnen de leveringsketen uitgebreid. De retailer heeft ervoor gezorgd dat er zowel online als offline voldoende aanbod aan levensmiddelen voor zijn klanten is. Sinds 12 juni heeft de dochteronderneming JD Fresh zijn inkoopvolume vergroot met 200%. Er is daarbij vooral gefocust op vlees, eieren, groente en fruit. JD werkt samen met meer dan 1.000 leveranciers en spitst zich momenteel met name toe op de markt van Beijing. De fysieke supermarktketen 7FRESH van JD’ heeft een protocol ingesteld, waarbij geleverde producten eerst zorgvuldig worden gecontroleerd. Leveranciers moeten certificaten kunnen laten zien, zodat JD producten binnen de leveringsketen kan traceren.
Bron: jdcorporateblog.com 

Duitsland: Schwarz Gruppe neemt Real.de over
Schwarz Gruppe, dat de eigenaar is van Lidl en Kaufland, heeft van de SCP Group het online platform Real.de overgenomen. Real.de geldt als een van de grootste online marktplaatsen van Duitsland. Het platform is slechts korte tijd in handen van de SCP Group geweest. Het investeringsbedrijf nam Real in februari van dit jaar over van Metro Ag. In de toekomst zal Real.de in bedrijf blijven onder de naam Kaufland.
Bron: ecommercenews.eu 

VK: IGD licht veranderingen binnen online retail door COVID-19 toe
Het marktonderzoeksbureau IGD heeft onder de naam "Life Under Lockdown" een rapport gepubliceerd over het consumentengedrag tijdens de pandemie. Volgens het rapport is het consumentengedrag drastisch veranderd. Retailers hebben hierdoor unieke mogelijkheden voor klantenbinding gekregen, die anders zich nooit hadden voorgedaan. Het rapport geeft aan dat 13% van de consumenten tijdens de lockdownperiode voor het eerst online boodschappen heeft gedaan. Met name oudere consumenten zijn meer gebruik gaan maken van online kanalen. 42% van de ondervraagde 65 plussers gaf aan voor online retail te hebben gekozen. Onder jonge consumenten van 18 tot 24 jaar oud waren gespecialiseerde retailers zoals slagerijen, visboeren en supermarkten populair. 23% van de ondervraagde consumenten van tussen de 18 en 24 jaar oud gaf aan in 2020 gebruik te hebben gemaakt van een online speciaalzaak, tegenover 20% in 2019.
Bron: talkingretail.com 

VK: Poundland-eigenaar heeft 16% minder winst door COVID-19
Pepco Group, de eigenaar van de Britse discountketen Poundland, zag in de eerste helft van dit fiscaal jaar zijn winst afnemen met 16,3% tot € 89 mln. De directe aanleiding voor de winstdaling is de uitbraak van COVID-19. De Pepco Group is tevens eigenaar van de Europese merken PEPCO en Dealz en valt onder het Zuid-Afrikaanse conglomeraat Steinhoff. De omzet steeg in de zes maanden tot maart met 9,7%. In de vijf maanden tot februari was de omzet toegenomen met 14,4%.
Bron: esmmagazine.com 

Thailand: Grab helpt fruittelers
Grab Thailand, een lokale afdeling van de in Singapore gevestigde app, is begonnen met een campagne ter ondersteuning van Thaise telers. Het programma is bedoeld om kleine ondernemers in de teeltsector te ondersteunen in de nasleep van de pandemie. De campagne draagt de naam Grab Loves Thais, aldus Chantsuda Thananitayaudom van Grab Thailand. volgens collega Kengkran Louvirojanakul werkt Grab samen met het Thaise ministerie van landbouw om lokaal geteelde fruit via het GrabMart's Farmers' Market-platform aan te bieden. Het programma is deze maand van start gegaan en omvat onder andere mango's, doerian, lychee's, mangosteen en Gros Michel-bananen.
Bron: bangkokpost.com 

Schip met goederen voor Iraanse supermarkt meert aan in Venezuela
Een Iraans schip met levensmiddelen voor een eveneens Iraanse supermarkt is bij de haven Puerto la Guaira in Venezuela aangekomen. Venezuela heeft te maken met een schaarste aan dagelijkse benodigdheden. De Iraanse supermarkt bevindt zich in de wijk Terrazas del Ávila in de hoofdstad Caracas. De winkel behoorde toe aan de keten Salva Foods, dat werd overgenomen door een Iraanse investeerder en sindsdien van naam is veranderd in Megasis. De investeerder is van plan om in de komende tijd meerdere Megasis-winkels te openen in Venezuela..
Bron: en.radiofarda.com

Raley's heropent oude winkel als dc voor online retail
De in Californië gevestigde supermarktketen Raley's heeft een oude vestiging heropend als distributiecentrum voor online retail. De nieuwe functie voor de locatie is tijdelijk van aard en is een direct gevolg van de enorme vraag naar online retail wegens de pandemie. In april opende Raley's een nieuwe locatie met een oppervlak van 5.000 vierkante meter. De nieuwe winkel is in staat om per dag 250 online bestellingen via afhaalpunten of thuisbezorging te verwerken. Klanten die gebruik maken van de afhaaldienst kunnen terecht bij overdekte parkeerplaatsen die speciaal hiervoor zijn ingericht.
Bron: retailleader.com 

Canada: Voilà by Sobeys van start in omgeving Toronto
Het Canadese Empire heeft in de omgeving van Toronto een nieuwe online bezorgdienst geïntroduceerd onder de naam Voilà by Sobeys. De nieuwe online supermarkt garandeert verse groente en fruit en hanteert lage prijzen zonder extra toeslagen. Bestelde boodschappen worden aan de hand van tijdsvensters van een uur aan huis geleverd. Het platform is voor klanten in de stad Vaughan beschikbaar vanaf 22 juni via de site voila.ca of de mobiele Voilà-app. In de komende weken wordt het bereik van Voilà by Sobeys in de rest van de omgeving van Toronto uitgebreid.
Bron: newswire.ca 

VS: Giant legt bestuivingsveld op dak aan
De Amerikaanse supermarktketen Giant heeft bij het hoofdkantoor in Carlisle Pennsylvania een installatie van zonnepanelen aangelegd, die tevens dienst moet doen als bestuivingsveld. De installatie moet zowel zorgen voor schone energie als een optimale omgeving bieden voor bijen en andere insecten die een rol spelen bij bestuiving. "Bijna een derde van onze levensmiddelen, is afhankelijk van bestuivers. Dit geldt bijvoorbeeld voor onze amandelen, courgettes, noten en andere AGF-soorten. Daarmee vormen bijen een essentieel onderdeel van zowel onze leveringsketens als ons ecosysteem", aldus directeur Nicholas Bertram.
Bron: progressivegrocer.com 

Publicatiedatum: