Ajisur

Bewerkte knoflook wint terrein op de Spaanse markt

"Verse knoflook, evenals de bewerkte producten die ervan worden gemaakt, biedt nog steeds een groot marktpotentieel," zeggen Juan José Zafra en Andrés Rueda. De twee jonge ondernemers die zijn afgestudeerd in Food Science and Technology hebben het bedrijf Ajisur in de gemeente Alcalá la Real opgericht om de toegevoegde waarde van deze groente te maximaliseren.

Naast de verkoop van verse knoflook (in bollen en tenen) bestaat het assortiment van Ajisur uit gepelde, zwarte, poedervormige en gelamineerde knoflook, maar ook uit specerijen en pasta. De verkoop vindt plaats aan zowel de detailhandel als aan andere bedrijven, zoals bijvoorbeeld worst- en guacamolefabrieken.

Kort na de opening heeft Ajisur al klanten in de provincies Córdoba, Granada en Málaga en worden de eerste klanten in Jaén verwacht. "De strategische ligging van Alcalá la Real geeft ons een concurrentievoordeel," zegt Andrés Rueda. De twee managers van het bedrijf benadrukken de betrokkenheid bij het gebruik van lokale grondstoffen. In feite komt een groot deel van de knoflook uit La Zubia, een gemeente in de provincie Granada.

De lijst met projecten voor de korte en middellange termijn omvat de installatie van een knoflookpellijn, wat zou leiden tot het scheppen van banen in de regio, en de bereiding van gekookte uien voor worst. Als alles goed gaat, zal het bedrijf de mogelijkheid bestuderen om zijn bewerkte producten te exporteren.

Bron: diariojaen.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven