Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mark Everett - Worldwide Fruit

Grootste aantallen Peruaanse avocado's bereiken Europese markt

De grootste aantallen Peruaanse avocado's komen nu op de Europese markt aan en dat is iets later dan aanvankelijk werd verwacht, waardoor Zuid-Afrikaanse avocado's wat langer op de sterke Europese markt konden blijven.  

“Zuid-Afrika en Peru zijn momenteel onze twee grootste leveranciers. De aanvoer uit Peru kwam dit seizoen iets later op gang, deels omdat telers wachtten tot het fruit de juiste rijpheid had bereikt maar ook omdat er vanwege de corona-uitbraak een avondklok gold, waardoor de werkzaamheden in de pakstations werden belemmerd," legt Mark Everett van Worldwide Fruit uit.

"We hebben leveranciers in Zuid-Afrika en Peru die geweldig werk hebben geleverd door een stabiele aanvoer van fruit zeker te stellen en we zijn daarnaast erg tevreden over de kwaliteit van de avocado's die we hebben ontvangen."

"De import uit Peru was bij aanvang van het seizoen wat lager dan verwacht maar begint nu op stoom te komen. 

Worldwide Fruit is een bedrijf dat zich sterk richt op de retail en daarom minder hard geraakt is door de sluiting van de horeca. Retailers zetten meer avocado's af, zowel in hun fysieke winkels als online, nu mensen vooral thuis eten omdat restaurants en bistro's gesloten zijn. 

"Het koopgedrag is veranderd en we zien dat mensen vaak maar één keer per week boodschappen doen. De afzet van netverpakkingen avocado's, om thuis te laten rijpen, is toegenomen omdat de consumenten het fruit dan wat langer kunnen bewaren en minder vaak terug naar de winkel hoeven. Het is een kwestie van mensen informeren over de manieren om het fruit te rijpen, met name degenen die voorheen nooit onrijpe avocado's kochten. Op de verpakking staan tips zodat consumenten weten hoe ze dit het best kunnen doen."

 

Een aantal jaar geleden introduceerde Worldwide Fruit in samenwerking met retailer ASDA het zogenaamde 'stoplicht-systeem' voor avocado's. Klanten konden hierbij kiezen uit fruit in verschillende stadia van rijpheid en dit bleek een geweldig idee te zijn. Groen betekent eetrijp, oranje bijna rijp en rood betekent dat het fruit thuis verder moet rijpen. Na lancering van het systeem bleek dat 70% van de afzet uit ready-to-eat-avocado's bestond. 

"In die tijd gaf een meerderheid van de mensen nog de voorkeur aan een avocado die meteen gegeten kon worden en maximaal 3 tot 4 dagen houdbaar was, terwijl zij nu kiezen voor onrijp fruit dat wel 7 tot 8 dagen bewaard kan worden. Het voornaamste is dat mensen een goede ervaring hebben wanneer zij een avocado eten en de tips op de verpakking zijn daarom een goed idee."

 

Voor meer informatie:
Mark Everett
Worldwide Fruit
Tel: +44 1775 717019
mark.everett@worldwidefruit.co.uk  

Publicatiedatum: