Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw-Zeelandse Envy- en JAZZ-appelen vanaf deze maand beschikbaar

De Nieuw-Zeelandse appeloogst is binnen en retailers en consumenten kunnen vanaf juni verse appelen in de winkelschappen verwachten dankzij de hoogwaardige, jaarronde appelprogramma's van T&G Global. 

De aantallen Nieuw-Zeelandse appelen van T&G zijn groter dan vorig jaar, met JAZZ en Envy als belangrijkste rassen, aangevuld door de appelrassen Royal Gala, Fuji, Braeburn, Granny Smith, Pacific Rose en Pink Lady en het perenras Taylor's Gold. Het groeiseizoen verliep probleemloos en tijdens de pluk viel er nauwelijks neerslag waardoor de appelen geoogst konden worden op het moment dat zij optimaal rijp waren. Dit alles vormde een welkome afwisseling op het seizoen 2019, dat werd gekenmerkt door hitte, droogte en natuurbranden. 

“Dit jaar is de Nieuw-Zeelandse oogst groter en van betere kwaliteit dan voorgaande jaren," zegt Cecilia Flores Paez, hoofd marketing voor T&G Noord-Amerika. "De maten zijn groter, de brix hoger en ook de kleuring is beter dan vorige seizoenen. Consumenten kunnen dus zeker zijn van een eersteklas smaakervaring."

Het in Vancouver gevestigde bedrijf Oppy levert het totale appelaanbod van T&G tot aan het vroege najaar. De oogst is dit jaar fors hoger. Voor het ras Envy bedraagt de toename 35% en voor JAZZ 13%. 

"Oppy is zeer enthousiast over de mogelijkheden die dit seizoen te bieden heeft. We vermarkten al Nieuw-Zeelandse appelen sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw," zegt marketingdirecteur Karin Garber. "We denken met deze verse oogst Envy en Jazz de consument meer dan ooit een consistent product van hoge kwaliteit  te kunnen bieden." 

“Uit onderzoek is gebleken dat consumenten jaarrond op zoek zijn naar smaakvolle appelen en zeker gezien de huidige situatie in de wereld is er behoefte aan momenten van nostalgie en troost. Als het eten van een Envy of Jazz appel tijdens het wandelen of lezen van een boek hier niet aan beantwoordt, dan weet ik niet wat wel."

De afzet van Envy en JAZZ wordt inderdaad aangejaagd door de wensen van de consument: 

  • Envy – Netto-omzet groeide met 30% ten opzichte van vorig jaar, de aantallen met 34% en de distributie met 19%, zo blijkt uit scangegevens van Nielsen (afgelopen 52 weken tot aan 30 april 2020).
  • JAZZ – Recent consumentenonderzoek wees uit dat 87% van de respondenten de smaak van JAZZ waardeert, waarbij 49% de smaak zelfs als 'uitmuntend' omschrijft. Uit een ander onderzoek bleek dan 75% JAZZ ideaal vindt als tussendoortje. 

Het importprogramma zal vooral bestaan uit de maten 70 en 90 en er zal een nog groter aanbod aan verpakkingsformaten beschikbaar zijn, variërend van 907 gram tot 2,2 kilo, om beter aan de behoefte van de consument te kunnen beantwoorden. Envy-appelen worden van begin juni tot oktober geïmporteerd en JAZZ-appelen van begin juni tot half oktober. Deze zomer zullen er ook JAZZ-appelen uit de staat Washington beschikbaar zijn, met name in kleinere maten, ter aanvulling op de grotere Nieuw-Zeelandse JAZZ-appelen. 

Voor meer informatie: 
Cecilia Flores Paez
T&G Global
Tel: +1 (310) 291-5583  
Email: Cecilia.FloresPaez@tandg.global
www.tandg.global

Publicatiedatum: