Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nielsen:

Sterke stijging supermarktomzet in week 21

De combinatie van mooi weer en een feestdag droeg vorige week bij aan een sterke stijging in de verkoop van de supermarkten. Voor de week die eindigde op 24 mei (week 21 2020) steeg de omzet van de Nederlandse supermarkten met 14,2% ten opzichte van het jaar ervoor, aldus Nielsen.

"Met de sluiting van de horeca vieren veel Nederlandse shoppers het mooie weer en de vrije dagen door hun favoriete artikelen in de supermarkt te kopen - wat vorige week resulteerde in een omzet van 901 miljoen euro", aldus Johan Vrancken, Managing Director van Nielsen Benelux Connect. "We zien deze trend ook in heel Europa, want verschillende alcoholische drankencategorieën, waaronder gin, rum, tequila, vermout, sherry en natuurlijk bier, zijn de afgelopen weken vrij snel gegroeid”.

“In Nederland verwachten we dat de stijgende trend van alcoholische dranken geleidelijk zal afvlakken als gevolg van de heropening van de Horeca op 1 juni”, aldus Vrancken. “We verwachten echter niet dat we op korte termijn weer op een normaal niveau zullen komen. Dit is omdat mensen de sociale afstand blijven volgen.”

Voor meer informatie:
Nielsen
www.nielsen.com    

Publicatiedatum: