Simon Matthews, AgriCoat Nature Seal

"Nu al, met het versoepelen van de lockdownmaatregelen, zien we tekenen van herstel"

AgriCoat NatureSeal biedt oplossingen voor het verlengen van de houdbaarheid van producten in diverse sectoren van de versproductenindustrie.

"Onze producten uit de Semperfresh-familie zijn eetbare coatings, ontwikkeld op basis van plantaardige ingrediënten die ontworpen zijn om de kwaliteit en houdbaarheid van hele vruchten en groenten te behouden. Deze producten kunnen op dezelfde manier worden gezien als fruitwax. Alleen creëren ze een geurloze, smaakloze, onzichtbare folie rondom de producten. Ze vertragen de ademhaling en de rijping," legt Simon Matthews, directeur AgriCoat NatureSeal, uit.

Reinigingsproducten
"Wij bieden ook wassoorten aan die ontworpen zijn om hele verse producten te ontsmetten. Meestal worden deze gebruikt voor het wassen van bladgewassen zoals spinazie en waterkers, maar ook van uien en wortelen. Veel van onze versverwerkers gebruiken FS om hele vruchten te reinigen voordat ze de producten verder bewerken. Dit omvat onze First Step wash die is toegestaan voor het wassen van biologische producten en het nieuwe wasproduct dat speciaal is ontwikkeld voor het wassen van druiven en bessen. Tot slot worden onze NatureSeal producten, gebaseerd op gepatenteerde mengsels van vitaminen en mineralen, gebruikt om de houdbaarheid van vers gesneden en bereide groenten en fruit te behouden."

NatureSeal behoort tot een internationale onderneming en levert binnen de groep ook aan andere sectoren van de voedingsindustrie, zoals de zoetwarenindustrie, de drankenindustrie en de bakkerijsector.

Gearomatiseerd fruit
"Ons grappige concept van gearomatiseerd fruit is ontstaan uit een samensmelting van onze producten voor de houdbaarheid en enkele van onze ontwikkelingen op het gebied van gearomatiseerd snoepgoed. Het is op een aantal beurzen gepromoot. Hoewel deze producten grote belangstelling wekken, heb ik het gevoel dat het meer een trend zal zijn in plaats van mainstream."

Het concept is op een paar plaatsen opgepakt. In een aantal Europese landen, in Portugal en in Italië zijn gearomatiseerde vruchten op de markt gebracht.

"In het VK hebben we het concept op de Lunch! Tradeshow in Londen geïntroduceerd. Het concept trok de aandacht van de nationale pers en tot nu toe is gearomatiseerd fruit in een aantal Britse supermarkten en buurtwinkels op de markt gebracht. Meestal zijn de producten geïntroduceerd rond een bepaald thema of feest. Vooral een van onze klanten had succes met 'spookachtige gearomatiseerde appelen' tijdens Halloween. Op dit moment hebben we geëxperimenteerd met het toevoegen van smaak aan verschillende soorten groenten en fruit. Het blijkt dat appelen de smaak goed oppikken, maar we hebben ook nieuwe smaken toegevoegd aan mango- en ananasstukjes."

Herstel merkbaar
Veel van de klanten van AgriCoat Nature Seal zijn afhankelijk van het leveren van bereide producten aan foodservicepunten, waaronder hotels, cafés en restaurants. Nu er zoveel mensen thuis werken, is de normale vraag van kantoormedewerkers naar snacks, fruitsalades en sandwiches weggevallen. "We zagen dit effect zowel bij ons als in heel Europa. Innovatie is echter het handelsmerk van veel van onze klanten en veel bedrijven hebben zich aangepast om deze uitdaging aan te gaan. Al met de versoepeling van de lockdownmaatregelen zien we tekenen van herstel. In mei wordt het drukker en in juni ziet het er nog beter uit."

Voor meer informatie:
Simon Matthews
Mantrose UK Ltd. / AgriCoat NatureSeal Ltd.
+44 1488 6489 88
simon.matthews@agricoat.co.uk
www.mantrose.co.uk
www.agricoat.co.uk


Publicatiedatum:
© /



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven