Durian, lychees en blauwe bessen meest populair bij jonge kopers

China: E-commercebedrijf JD verkoopt 27.000 ton fruit in één week

Tijdens het Foodie's Carnival online shopping event heeft de Chinese e-commerce gigant JD een verkoop van 27.000 ton versproducten geregistreerd. Daarvan was 4.531 ton geïmporteerd vers voedsel.

Het online festival, dat een week lang duurde, bracht meer dan 6000 wereldwijde merken samen die meer dan 1 miljoen seizoensgebonden versproducten verkochten. Het JD Fresh platform zag ook een toename van 168% aan nieuwe gebruikers ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De top drie van producten met het hoogste verkoopvolume tijdens het evenement waren garnalen, rundvlees en ijs, terwijl de verkoop in 10 categorieën met 200% op jaarbasis toenam.

Tijdens de promotie werden meer dan 10 miljoen eieren, 17 miljoen rivierkreeften en 100 ton geïmporteerd fruit verkocht. Durian, lychees en blauwe bessen waren de top drie van de best verkochte fruitsoorten bij kopers onder de 25 jaar, die voor kwaliteit lijken te kiezen en niet zozeer kijken naar de prijs.

Er werden speciale promoties gehouden voor Nieuw-Zeelands en Zuidoost-Aziatisch fruit, evenals voor Noorse zeevruchten. In het kader van de promotie werden ook meer dan 3,3 miljoen bestellingen van producten verkocht via het National Fresh Produce Green Channel-initiatief van JD, dat tot doel heeft Chinese telers te steunen.

Bron: insideretail.asia


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven