Tomatenactie TNI brengt 15.000 euro op voor het Rode Kruis

De actie ‘Snacken voor elkaar’ heeft een bedrag van €15.000 opgeleverd voor het Rode Kruis. Voor deze actie hebben TNI, de telers van Harvest House en de deelnemende retailers samen speciale tomaten-actieverpakkingen op de markt gebracht.


Frank Asser (l.) neemt namens Rode Kruis Nederland de cheque in ontvangst van Gert-Jan Tamerus (Foto: TNI)

"Samen met onze partners leveren we bij TNI een bijdrage aan een gezonde toekomst door groenten beschikbaar te maken. Maar ook op andere vlakken willen we graag ons steentje bijdragen, juist nu. Daarom is de actie ‘Snacken voor elkaar’ gestart. Onze retailpartners reageerden enthousiast op het idee om tomaten-actieverpakkingen op de markt te brengen. Van elke verkochte verpakking was € 0,20 bestemd voor het Rode Kruis. We willen de retailers bedanken voor hun inzet om samen deze actie tot een succes te maken”, zegt Gert-Jan Tamerus (TNI). Nu de actie afgelopen is, heeft dit een totale donatie van € 15.000,- opgeleverd. Dat werd middels een cheque van 1,5 meter aan het Rode Kruis overhandigd.

“Het geld wordt gebruikt om de meest kwetsbaren te helpen en zorgpersoneel te ondersteunen. We maken ons klaar om ook het komende jaar veel hulp te verlenen in Nederland. We bieden medische ondersteuning, onderdak, voedsel, psychosociale hulp en hulp in het Caribisch gebied”, vertelt Frank Asser van Rode Kruis Nederland. Meer inzicht over wat er met de donatie gedaan wordt, is te lezen in het Nationaal Actieplan Coronavirus.

Bron: TNI


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven