Omzet ligt in direct marketing

Geluk bij een ongeluk voor Duitse aspergetelers

Geluk bij een ongeluk voor de Duitse aspergetelers, lijkt het: "Dit jaar verdienen de telers eindelijk weer een beetje meer," zegt een handelaar. Dit is niet 'ondanks' Corona, maar juist daardoor.

De thuisverkopenzijn dit jaar aanzienlijk gestegen, omdat de consument zich steeds meer tot de lokale telers wendt. Daar stijgen de aspergeprijzen sinds vorige week weer en worden de kostbare groenten verhandeld voor maximaal 10 euro per kilo.

"Er zijn overwegend Nederlandse producten op de groothandelsmarkten in Duitsland. De geïmporteerde goederen worden verhandeld voor ongeveer €4,50 per kilo - de prijzen voor het Duitse product liggen traditioneel een euro hoger (€5,50 afgelopen vrijdag op de Düsseldorfse groothandelsmarkt). Met deze prijsdiscrepantie is het duidelijk dat telers de voorkeur geven aan direct marketing."

Vraag en aanbod zijn momenteel goed in evenwicht. Niemand lijkt grote problemen te hebben met dit seizoen, tegen alle verwachtingen in. "We hebben een aantal moeilijke aspergejaren achter de rug en ook dit jaar waren de verwachtingen met het oog op Corona allesbehalve rooskleurig. Maar gelukkig is het anders gelopen en verdient iedereen goed aan zijn groente."


Publicatiedatum:
© /



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven