Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Esther van der Knokke wil nadruk op lokaal leggen

"Harderwijk mist echt een bio-winkel"

Tholen - Op 28 maart sloot sloot Ekoplaza Harderwijk definitief de deuren. Esther van der Knokke maakte onlangs op social media duidelijk dat ze graag de kans wil krijgen om een nieuwe bio-winkel op te zetten in Harderwijk. "Harderwijk mist echt een biologische winkel. Ik wil graag een eigen onderneming starten en ben nu op zoek naar een investeerder die in mij gelooft. Ik heb overweldigend veel reacties gekregen op mijn post en ga graag het gesprek aan met geïnteresseerden", aldus Esther.

Esther heeft bijna tien jaar ervaring opgebouwd in de bio-winkels. Na drie jaar bij Ekoplaza gewerkt te hebben, was ze vier jaar in dienst bij de Natuurwinkel in Ermelo. Daarna heeft ze twee jaar bij Ekoplaza Harderwijk gewerkt, waarvan het laatste jaar als assistent bedrijfsleidster. "Daardoor heb ik een goed beeld van wat ik zou willen voor deze winkel. Ik geloof echt dat het wel gaat lukken in Harderwijk. Ik zie om me heen dat er gewoon veel behoefte is aan een dergelijke winkel hier. Ook vanuit Zeewolde en Nunspeet is bijvoorbeeld al interesse getoond. Daar komt bij dat er zoveel mogelijkheden in en rond Harderwijk zijn. Ik wil veel gaan samenwerken met lokale leveranciers en daarmee de nadruk leggen op producten uit de regio. Hiervoor heb ik al zoveel aanbiedingen gekregen inmiddels, de winkel ligt wat dat betreft al bijna vol."

Wat zijn volgens Esther de belangrijkste redenen voor de sluiting? En waar liggen nog kansen in Harderwijk? "We hadden een mooie klantenkring opgebouwd, maar er zat te veel tegen om echt te kunnen slagen. Zo was de locatie niet goed, vanwege een gebrek aan parkeerruimte en waren er teveel wisselende eigenaren. Harderwijk vereist ook een andere aanpak. Je moet er veel energie in steken en het vergt de nodige overtuigingskracht. En er moet veel meer reclame gemaakt worden, nu wisten veel Harderwijkers niet eens van het bestaan van de winkel af."

Een winkel openen in coronatijd schrikt Esther niet af. "Deze crisis heeft zeer zeker positieve gevolgen voor de vraag naar biologische producten. Mensen gaan veel kritischer om met hun gezondheid. En in supermarkten zijn wat dat betreft veel weinig producten te verkrijgen."

Voor meer informatie: esthervanderknokke@gmail.com, 06 36115230