Orango Sweet Potato Beer: Van de grond naar de mond

Nigeriaanse teelt zoete aardappelen leidt tot productrange met chips, bier en friet

'Adding value, creating wealth' is de bedrijfsfilosofie achter Farmforte, met zoete aardappel vanuit Nigeria als core-product werd er gekeken naar wat de mogelijkheden waren om extra waarde toe te voegen. Al snel stond er een productrange van drie producten van deze zoete aardappel klaar om de markt op te gaan, namelijk chips, friet en bier.

"Het idee van zoete aardappel bier was puur gericht op de beurzen om als Farmforte toonaangevende producten aan te bieden en dit met 'onverwacht' succes! Vertellende dat beurshouders op Fruit Logistica Berlijn in de ochtend van hal 1 naar 26 kwamen om alleen het bier te proeven, zegt al genoeg. Naast het vorige fenomeen is er bovendien interesse vanuit 22 landen wereldwijd, voor alleen al het bier", vertelt André Schaap.

Het verhaal van het proces achter het bier is ook het vertellen waard. Het begon allemaal in een schuurtje met 20 liter per keer, na vijf verschillende biertjes met zoete aardappel was daar dan Orango. Maar 20 liter, laten we eerlijk zijn, een goed avondje zitten en het is op, toch? Opschalen dus! Van 20 naar 2000 liter in drie maanden hoor je niet vaak, dit is dus ook de Farmforte way of thinking, het zien van waarde in producten en deze optimaal benutten.

En dan heb je 2000 liter speciaalbier staan, er zit natuurlijk een degelijk verschil tussen speciaalbier en pils. Het bier dat wij met trots mogen presenteren en waar menig mens geen genoeg van krijgt, is een fris, fruitig, blond bier van 6,5% met de Nigeriaanse zoete aardappel. Deze zoete aardappel zorgt voor een geweldige zachte soepele dronk en zelfs een kleine droogte die valt na elk genomen slok. Dit zorgt ervoor dat de volgende slok er snel achteraankomt. Wees dus niet bang, er zit geen gat onder in het glas, het bier is gewoon zo lekker dat je niet door hebt dat het glas alweer leeg is, maar we hebben genoeg!

De brand Orango, dus bier, chips en friet doet niet alleen simpel aan verkoop, maar ook aan investeren. Per elk verkocht product van Orango gaat er een deel naar de Farmforte Charity. Deze Charity investeert in de lokale gemeenschappen van Nigeria. Tot zover is er al een school, toiletvoorzieningen en een curing-center gebouwd. Deze nieuwe voorzieningen zorgen voor een verbetering van leefomstandigheden van de lokale bevolking.

Bekijk de film van het proces en bestel binnenkort het bier op de binnenkort online komende webshop van Orango!

Voor meer informatie:
André Schaap
Farm Forte Europe
T: +31(0) 522726681 
E: sales@farmforte.eu 

 

 

 

 

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven