Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Peter Van Steenkiste, Warnez Potatoes

"Filière-aanpak loont in de verduurzaming van aardappelverpakkingen"

"Close-the-loop partnerships’ vormen binnen Warnez één van de duurzaamheidspijlers in ons streven naar een circulaire waardeketen", vertelt Peter Van Steenkiste, productmanager bij Warnez. "Het is mooi om zien dat netwerken elkaar steeds verstevigen”.

"Bij al onze Belgische retailklanten hebben we de afgelopen periode opnieuw mooie stappen voorwaarts genomen op vlak van verduurzaming van de aardappelverpakkingen. Het traject bij Carrefour, waar een echte ‘army of friends’ werd gecreëerd, is hier een goed voorbeeld van", aldus Peter. 

In dit traject werd ingezet op meerdere facetten die een rol spelen bij verduurzaming van de verpakking: maximaliseren van losse verkoop, reductie van materiaal en verpakkingen die bestaan uit gemakkelijk te recycleren biogebaseerde monomaterialen.

Bij Carrefour vermindert Warnez Potatoes de hoeveelheid plastics uit eindige bronnen met meer dan 90%. Zo wordt gezamenlijk door de aardappelleveranciers jaarlijks meer dan 100 ton oliegebaseerde plastic uitgespaard.

Losse verkoop, papieren zakken voor de lage gewichten en I’m Green papertouchfolies die voor minimaal 85% biogebaseerd zijn, vormen de basis van het nieuwe aardappelassortiment. Dit assortiment werd ook zodanig opgebouwd  dat we minder afhankelijk zijn van enkele specifieke variëteiten en we op die manier langer kunnen doorwerken met lokale oogst.

"De partnerships in deze verpakkings-case  werden gevormd met onderstaande partijen: Warnez als aardappelinpakker en The Global Picture als initiator voor circulaire aankoopstrategie, de verschillende teams binnen Carrefour als retailer, VDH Concept en Semoulin Packaging als verpakkingsleveranciers en iVox als partner voor consumer insights", stelt Van Steenkiste.

"Met dergelijke projecten helpen we onze klanten hun duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken, en gaan we er als inpakbedrijf zelf op vooruit. Niets dan win-win dus. Dit smaakt uiteraard naar meer, en ook voor het verdere vervolg in 2020 staan nog enkele mooie wijzigingen bij andere retailers op de agenda", besluit Peter. 

Voor meer informatie:
Peter Van Steenkiste
Warnez Potatoes
Marialoopsesteenweg 2L
B-8700 – Tielt - België
T: +32 051 400812
info@warnezpotatoes.be   
www.warnezpotatoes.be   

Publicatiedatum: