Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Keurmerk is vooral marketingtool voor supers"

Nederlandse telers willen verduurzamen zonder PlanetProof

Nederlandse telers zijn kritisch op het functioneren van 'On the way to PlanetProof', blijkt uit een lezersonderzoek van Nieuwe Oogst. Ruim 80 procent van de telers zegt de certificering niet nodig te hebben om te verduurzamen. Verder werkt het gebrek aan waardering op de afzetmarkt vooral demotiverend.

Een grote bron van ergernis is het achterwege blijven van een betere opbrengstprijs voor de gecertificeerde producten. Bijna 75 procent van alle ondervraagde telers vindt een meerprijs van minimaal 10% noodzakelijk voor compensatie van de meerkosten. 

Klik hier voor het hele artikel op Nieuwe Oogst. 

De groei van PlanetProof betekent vooral winst voor de retail, klinkt het op Nieuwe Oogst. Zij is af van de schadelijke acties van Greenpeace en kan zich profileren met extra duurzaam geteelde AGF. Maar telers hebben het nakijken. 


 

Publicatiedatum: