Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aldi wil gezonde voeding aantrekkelijker maken met Disneyklassiekers

Disney karakters op kindergroenten en -fruit

Aldi introduceert een assortiment van gezonde kinderproducten met personages van Disney en Pixar: karakters van Cars & Disney Princess. Op deze manier wil Aldi het aantrekkelijker maken voor kinderen en hun ouders om te kiezen voor gezonde alternatieven. 

Met de goedkeuring van het Voedingscentrum zijn er diverse artikelen geselecteerd voor dit nieuwe Disney Kitchen assortiment. Alle artikelen voldoen aan de richtlijnen van de Schijf van Vijf. Vanaf maandag 11 mei liggen er snackworteltjes als een van de eerste producten in de winkels. 

Er vallen vier AGF-producten onder het Disney Kitchen assortiment: snoeptomaatjes, kleine appels, snackworteltjes en snackkomkommertjes. Daarnaast zijn de volgende producten geselecteerd: mineraal water met sportdop, mini-mais/rijstwafels, volkoren bolletjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoes (zonder toegevoegde suikers), smeerkaas kids 30+. De snackwortelen en volkoren bolletjes worden komende week gelanceerd.

“Door het inzetten van populaire Disney-characters willen we het gemakkelijker maken voor gezinnen om gezonde voedingskeuzes te maken. We willen als Aldi gezonde voeding en een gezonde leefstijl bij gezinnen met jonge kinderen stimuleren. Door het gebruik van onder meer magische Disney-prinsessen op Schijf-van-Vijf producten denken we dat het voor kinderen en ouders makkelijker is te kiezen voor gezonde producten. Daarnaast ontmoedigen we juist ook ongezonde keuzes, zoals de leeftijdsbeperking bij de verkoop van energy drinks en hebben we andere figuren van verpakkingen van ongezonde artikelen gehaald”, aldus Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland.

Publicatiedatum: