Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HelloFresh profiteert van coronacrisis

HelloFresh levert een zeer sterk eerste deel van het jaar. In het eerste kwartaal van 2020 is het aantal actieve klanten van het bedrijf met 68,4% gestegen naar 4,18 miljoen (Kwartaal 1 2019: 2,48 miljoen). Daardoor heeft HelloFresh gedurende het gehele kwartaal een zeer sterke omzetgroei doorgemaakt. De toegenomen vraag die het resultaat was van de COVID-19-pandemie leidde tot verdere versnelling van de groei in de tweede helft van maart. 

“Bovenop onze al ontzettend sterke eerste twee maanden van het jaar, zagen we in de tweede helft van maart een significante toename in de vraag naar onze maaltijden. Dit terwijl deze wereldwijde pandemie ook al onze markten in korte tijd raakt. Zeker in deze tijden zijn we trots dat we 111 miljoen maaltijden aan families over de hele wereld hebben kunnen leveren, zodat ze vanuit huis voor een zeer betaalbare prijs kunnen genieten van heerlijke zelfgemaakte maaltijden”, zegt Dominik Richter, medeoprichter en CEO van HelloFresh.

HelloFresh doneert wereldwijd meer dan 3 miljoen euro om lokale voedselbanken te steunen
Voedselbanken zetten alles op alles om ook in deze lastige tijd voedsel uit te delen aan mensen die dat hard nodig hebben. HelloFresh werkt al sinds 2014 samen met Voedselbanken Nederland door overgebleven maaltijdboxen te doneren. Als respons op de huidige COVID-19-pandemie heeft het bedrijf extra hulpmiddelen ingezet en wereldwijd 3 miljoen euro aan voedselbanken gedoneerd. Deze donatie is opgemaakt uit voedselbijdragen en 170.000 euro aan financiële steun. 

Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux vervolgt: “In deze buitengewone omstandigheden hebben de voedselbanken meer dan ooit onze hulp nodig. Naast een extra financiële donatie hebben we onze klanten ook gevraagd om te helpen door een donatie te doen via ons platform. Samen hebben we zo al € 30.000 gedoneerd aan Voedselbanken Nederland. En daar stoppen we niet. We zullen de voedselbanken blijven steunen met financiële- en voedseldonaties.”

Publicatiedatum: