Bijna tachtig jaar na het uitbrengen van de Chiquita-jingle gaat de bananenonderneming een samenwerking aan met Spotify. De samenwerking brengt muziek bij de fans thuis met een interactieve blauwe-stickerserie. Vanaf vandaag zitten er op de Chiquita bananen vijf verschillende stickers met een beperkte oplage. Door deze stickers via de Spotify-app te scannen, kunnen fans naar afspeellijsten luisteren die zijn geïnspireerd op Chiquita. Ook kunnen zij vijf nieuwe remixes beluisteren van de originele jingle uit 1950. Daarnaast zijn er speciale ‘Gouden Banaan’ stickers waarmee fans toegang krijgen tot spannende games en kans maken op verschillende muziekprijzen.
De afspeellijsten hebben thema’s als:
Feeling Happy: met de nieuwste trending tunes.
Tropical Vibes: de basis voor het Chiquita-erfgoed en de bekende Chiquita-jingle.
Smile Workout: opzwepende muziek die goed past bij de energie die Chiquita bananen je geven.
Classics: een reis door de tijd met bekende hits uit de laatste decennia.
Cook & Dance: een echte Latino-meezinger en de perfecte sfeermuziek tijdens het bereiden van Chiquita-recepten.
“De blauwe-stickerserie met Spotify is bedacht om iedereen die thuiszit een steuntje in de rug te geven met vrolijke muziek en om fans wereldwijd in beweging te laten komen”, zegt Carlos Lopez Flores, directeur van Chiquita. “Via de 248 miljoen maandelijkse actieve gebruikers van Spotify zet Chiquita zijn missie voort. We benadrukken de leuke kant van gezond leven door fans uit te nodigen in beweging te komen en ondersteunen hen in deze moeilijke tijd met positiviteit.”
Naast de vijf playlist-stickers is er een zesde, speciale ‘Gouden Banaan’ sticker waarmee consumenten naar een podcast op Spotify wordt geleid waarin een geheim wachtwoord wordt prijsgegeven. Deze code biedt toegang tot de game op de website van Chiquita. Fans kunnen Chiquita-prijzen winnen zoals luidsprekers, een premium-abonnement op Spotify en meer. "Chiquita-eters kunnen ook helemaal uit hun bananendak gaan met de vijf nieuwe remixes van de originele jingle uit 1950, die Miss Chiquita een fris geluid geven. De Chiquita-jingle was bedoeld om Amerikanen kennis te laten maken met de bananen en was op zijn hoogtepunt zo’n 376 keer per dag te horen op radiozenders door de hele Verenigde Staten", aldus Chiquita.
Peter Bolijn, Marketing manager van Chiquita Benelux: “Chiquita heeft met zijn sticker al vaker samenwerkingen opgezet. Spotify is de derde (technische) partner waarmee we de handen ineenslaan, na samenwerkingen met onder andere Shazam en Snapchat. Met de stickeracties blijven we continu nieuwe technologieën en oplossingen ontdekken. Dat sluit aan bij ons doel om klanten virtuele en creatieve ervaringen te bieden, bijvoorbeeld om hen te entertainen of meer over onze producten te vertellen.”
Voor meer informatie:
www.chiquita.nl/yellowbanana