Belgische supermarkten over plastic in coronatijd

“Verpakte appels verkopen de laatste tijd 20% meer dan losse appels"

De maand mei wordt dit jaar minder plasticvrij dan ze had kunnen zijn zonder de coronacrisis. De consument kiest in de supermarkt namelijk meer voor groenten en fruit die voorverpakt zijn (meestal in plastic). Dat heeft alles te maken met vrees voor besmetting met het coronavirus. 

We merken inderdaad dat de voorverpakte zaken in de versmarkt de voorbije weken succesvoller waren dan anders,” zegt Silja Decock, woordvoerster van Colruyt Group. “Witloof bijvoorbeeld verkochten we 20 procent minder in vrac, minikomkommers 40 procent minder en snoeptomaatjes zelfs 50 procent.”

Ook Delhaize ziet deze trend. “Verpakte appels bijvoorbeeld verkopen de laatste tijd 20 procent meer dan losse appels,” zegt woordvoerder Roel Dekelver.  

Klik hier om het hele artikel op VRT.be te lezen. 
 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven