Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Overname Van Valen Groep door Freshgard en Van Ooijen Transport

Na bijna zeventig jaar valt binnenkort het doek voor Van Valen Groep in de huidige vorm. Vanaf 1 mei a.s. nemen Freshgard en Van Ooijen Transport alle bedrijfsactiviteiten over. Ook alle medewerkers gaan mee naar de nieuwe eigenaar. Voor de zusterbedrijven Freshgard en Van Ooijen, beiden gespecialiseerd in de logistieke verwerking van AGF, is de uitbreiding een nieuwe stap in het verwezenlijken van hun visie op de innovatieve en gezonde logistiek voor de AGF-branche. Ook voor de klanten van Van Valen biedt de overname extra mogelijkheden.

Gefaseerde overgang
De overname wordt gefaseerd uitgevoerd, te beginnen met de transportactiviteiten die per 1 mei 2020 overgaan naar Van Ooijen
Transport. Zusteronderneming Freshgard voert m.i.v. 1 juli 2020 alle warehousing, verpakkings- en crossdock-activiteiten uit.
Alle handelsactiviteiten gaan tot slot per 1 juli a.s. over naar de nieuw opgerichte zuster-bv ‘Van Valen bv’, die vanaf dan de handelstak
vertegenwoordigt. Algemeen directeur Arjan de Bruin: “De belangrijkste eis van de huidige directeur, die hierna met pensioen gaat, was dat alle klanten en medewerkers probleemloos konden overstappen naar een stabiele en betrouwbare nieuwe eigenaar. Die wens sloot goed aan bij onze belangrijkste focus op de relaties met onze opdrachtgevers en collega’s. De gefaseerde integratie zorgt ervoor dat wat goed is, goed kan blijven. Al hebben we tegelijkertijd natuurlijk ook veel ideeën - en mogelijkheden - om dat goede verder uit te bouwen.”



Nieuwe mogelijkheden
De overstap betekent voor de klanten dat er meteen al meer mogelijkheden zijn in de logistieke verwerking van hun AGF. Wat het
transport betreft, is het servicegebied veel groter en komt er een hele nieuwe afzetmarkt bij met alle grote retailers in België. Ook het
grotere en moderne (geconditioneerde) wagenpark van Van Ooijen heeft een positieve uitwerking op o.a. het inspelen op piekvolumes.
Voor de opslag en overslag, het inpakken, ompakken en verpakken, en crossdocken heeft Freshgard op haar beurt bredere faciliteiten
beschikbaar op haar hub in Barendrecht, met o.a. acht verschillende temperatuurzones in het warehouse en twaalf laad- en losdocks.
Klanten kunnen daarnaast ook profiteren van de Douane-entrepot vergunning en het feit dat Freshgard een KCB (Kwaliteits Controle
Bureau) inspectielocatie is voor fytosanitaire inspecties.
Het borgen van de kwaliteit is natuurlijk per definitie een vereiste in een branche waar je met dagverse producten geen enkel risico
wil lopen. Dat Freshgard/Van Ooijen dat zeer serieus neemt, blijkt ook wel uit de certificering conform de (strenge) internationale
IFS-standaard en bijv. de strakke cijfers in belangrijke meetpunten als on-time-in-full en temperatuurbeheersing.De overgang betekent voor de klanten daarnaast ook een stap voorwaarts in hun eigen duurzaamheidsstrategie. De Bruin: “Duurzaam ondernemen is voor ons naast kwaliteit en betrouwbaarheid het belangrijkste sleutelbegrip. IT speelt daarin overigens een cruciale rol, bijvoorbeeld in de CO2-besparing door het voorkomen van leegrijden.”

Ja is ja
De Bruin: “In deze bijzondere tijd, waarin door de coronacrisis bijna niets nog ‘normaal’ is, kan een verandering misschien extra
spannend lijken. Zeker als je al jaren, soms zelfs decennialang, vertrouwd bent met je huidige dienstverlener of werkgever. Maar ik kan iedereen op het hart drukken dat het werk zonder haperingen en minstens net zo goed doorgaat, tijdens én na de overnameperiode.
Met een frisse blik en gezond verstand steeds blijven vernieuwen, dat is wat we al vele jaren succesvol doen. En met onze ‘ja-is-ja-mentaliteit’ weet ik zeker dat onze nieuwe klanten de verandering als positief zullen ervaren.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Arjan de Bruin
Freshgard
+31 (0)6 - 105 623 60
arjan@freshgard.nl
www.freshgard.nl

Publicatiedatum: