Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frietfabrikanten delen friet uit aan vitale sectoren

Aardappelverwerkers Lamb Weston / Meijer en Farm Frites delen deze week friet uit aan respectievelijk medewerkers van het Amphia ziekenhuis in Breda en het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam. De fabrikanten doen dit in het kader van de Benefrietactie. Het doel van de actie is het verkleinen van het overschot van frietaardappelen dat is ontstaan door de coronacrisis en medewerkers uit de zorg een hart onder de riem te steken door hen op friet te trakteren.

Op dinsdag 14 april levert FarmFrites 120 kg friet aan het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam. Vanwege de RIVM-maatregelen en om het personeel zo min mogelijk te storen zal het ziekenhuis deze frietjes zelf afbakken en op woensdag 15 april uitserveren aan het personeel. Op donderdag 16 april verwacht Lamb Weston / Meijer circa 3000 medewerkers van het Amphia ziekenhuis in Breda te trakteren op een zak bevroren friet na afloop van hun dienst vanaf 7 uur ‘s ochtends. Ze kunnen de friet dan zelf thuis bereiden om er samen met hun gezin van te genieten.

Het nieuwe corporate center van Lamb Weston / Meijer ligt op slechts 500 meter afstand van het Amphia ziekenhuis en zodoende had de fabrikant meteen een goede bestemming op het oog voor hun frietjes. “We kijken normaal gesproken dagelijks uit op het mooie Amphia ziekenhuis, dus wij hoefden geen seconde na te denken bij welk ziekenhuis we graag als eerste onze frietjes willen trakteren in deze heftige tijd voor iedereen.”

Beide acties zijn onderdeel van de Benefrietactie, een campagne die erop gericht is het frietaardappeloverschot in de aardappelsector te verminderen. Tijdens deze actie worden consumenten gevraagd om frietjes te eten of ze te trakteren. Om het goede voorbeeld te geven, zijn er de hele maand april verschillende uitdeelacties vanuit de aardappelsector, maar ook daarbuiten. Zo waren er afgelopen week diverse lokale initiatieven waardoor medewerkers van verpleeghuizen, scholen en de gemeente frietjes konden eten.

De Benefrietactie is tot stand gekomen door een samenwerking tussen BO Akkerbouw en ontwerpbureau Doordacht. De komende weken blijven de partijen mensen oproepen om friet te eten en te trakteren. Deelnemers en sympathisanten kunnen de actie volgen op sociale media via #benefrietjes. Om ervoor te zorgen dat de RIVM-maatregelen worden nageleefd en het trakteren van frietjes op een verantwoorde manier verloopt, roept de campagne ook op om te allen tijde anderhalve meter afstand te houden met de slogan: ‘Houd afstand aardappeleter, minimaal anderhalve meter.’

Voor meer informatie:
www.benefrietjes.nl 

Publicatiedatum: