Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alain Tulpin, Tulpin Group

“Luchtvracht AGF verviervoudigd”

Tholen – “Omdat vanwege het coronavirus de passagiersvluchten zijn weggevallen, verschuift alles naar vrachtvluchten. Normaal vliegt er dagelijks een Boeing 777 passagiersvliegtuig van Caïro naar Londen, die naast passagiers in de buik ook 25 ton vracht meeneemt. Dit is nu gereduceerd naar 1 Boeing 737 met gerepatrieerde passagiers en 2 ton vracht”, vertelt Alain Tulpin van Tulpin Group. Ondanks dat het aantal passagiersvliegtuigen is afgenomen, komen er nog zo’n 12 vrachtvliegtuigen per week binnen. “We krijgen ongeveer 4 keer zoveel producten binnen dan normaal.”

“Hoewel we gewoonlijk veel Egyptisch product vervoeren, krijgen we momenteel ook veel andere producten binnen: asperges uit Peru, okra uit Guatemala en bramen uit Mexico. Het meeste gaat naar het Verenigd Koninkrijk. Ondanks dat de coronacrisis veel invloed heeft op de markt, mindert de vraag naar verse groenten en fruit absoluut niet. De aanvoer heeft in diverse landen daarentegen wel wat verduren. In Italië en Spanje begint men nu een tekort aan plukkers te krijgen waardoor de sinaasappelen en de perziken uit de bomen op de grond vallen. Ook in India ziet de situatie er niet rooskleurig uit. In Egypte hanteren ze een avondklok, hoewel het wat moeilijker werken is, lukt alles nog”, aldus Alain.

Om het werk in Oostende door te laten gaan heeft de expediteur de nodige maatregelen genomen om het personeel te beschermen. Ook aan handen hebben ze geen grote problemen. “Omdat het passagiersverkeer is stilgevallen, worden we geholpen door de mensen die nu geen werk meer hebben en er komen nog extra mensen bij”, vervolgt Tulpin. “Andere problemen hebben we niet gehad. De stromen houden niet op te bestaan, maar veranderen van plaats. In Azië beginnen ze nu passagiersvliegtuigen in te zetten waar ze de dozen niet enkel in het ruim, maar ook op de passagiersstoelen zetten.”

“Ondanks dat ons werk door kan gaan, zien we dat het werk voor onze chauffeurs wat moeilijker is geworden. Er zijn gelukkig geen files, maar de chauffeurs kunnen bijna nergens om wat te eten of om naar het toilet te gaan. Voor deze mensen is het niet makkelijk werken. We zijn dankbaar dat we in de voedingssector zitten en dat we kunnen blijven werken, maar we hopen dat de crisis heel snel voorbij is”, besluit Alain.

Voor meer informatie:
Alain Tulpin
Tulpin Group
Kapellestraat 2A, Bus 6
8460 OUDENBURG
+32(0) 59 80 66 33
hq@tulpingroup.eu       
www.tulpingroup.eu