Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alejandro Moralejo, CEO van Salix Fruits:

"Argentinië verwacht dit seizoen 300.000 ton citroenen te exporteren"

Het Argentijnse citroenseizoen is officieel begonnen. "We zijn begin maart begonnen met het laden voor Rusland, Oekraïne en Canada en zullen in april voor de VS en begin mei voor Europa gaan laden. Het seizoen loopt tot half augustus," zegt Alejandro Moralejo, CEO van Salix Fruits.

Goed weer zorgt voor goede kwaliteit en volume
De oogst is dit jaar op tijd begonnen, hoewel er enkele ongemakken en vertragingen zijn ontstaan door de verplichte quarantaine die als voorzorgsmaatregel werd opgelegd om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen. "Dit veroorzaakte enige vertraging in de ladingen van eind maart." Naast deze uitdagingen is het citroenseizoen van Salix Fruit goed begonnen dankzij het mooie weer tijdens het groeiseizoen: "Het voorjaar en de zomer waren droog, wat goed is voor de citroenen en dit kwam de kwaliteit van het fruit ten goede. In de laatste weken van de zomer hadden we enkele regenbuien waardoor de groei van de vruchten optimaal kon worden benut. We zien dit seizoen een zeer goede kwaliteit en een uitstekende maatvoering."

Alejandro Moralejo, CEO van Salix Fruits

Nieuwe app om de efficiëntie te verhogen
Salix Fruits heeft zich dit seizoen bewust voorbereid om steeds efficiëntere diensten aan de telers en klanten te kunnen leveren. "We hebben ons gericht op drie aspecten: de markt, de teelt en de operationele efficiëntie. Met het oog op de markt hebben we twee nieuwe middelen ingezet om dichter bij onze klanten in de VS en in het Midden-Oosten te staan en hebben we de basis van de supermarkten in de VS uitgebreid voor het aanbieden van fruit van alle herkomst. Voor de teelt zijn we begonnen met nieuwe telers uit Peru, Egypte en Zuid-Afrika om een compleet en gevarieerd aanbod te hebben."

"We hebben ook een app gelanceerd die onze klanten en telers rechtstreeks naar hun telefoon kunnen downloaden. Met deze app kunnen klanten al onze aanbiedingen bijhouden, samen met afbeeldingen van het fruit waarop de herkomst en prijs wordt weergegeven. De klanten zullen in staat zijn om een bepaalde zoekopdracht te geven op basis van wat ze nodig hebben en als ze eenmaal hun bestelling hebben geplaatst, kunnen ze deze volgen. In het geval van leveranciers kunnen we hun aanbiedingen doorgeven aan een database van meer dan 10.000 van onze klanten wereldwijd."

VS-markt groeit
Argentinië exporteert zijn citroenen voornamelijk naar Europa en Rusland. "Ongeveer 75% van het volume gaat daar naartoe." In 2018 heropende de Amerikaanse markt voor Argentijnse citroenen na meer dan 18 jaar gesloten te zijn geweest. "Sinds de heropening van de Amerikaanse markt winnen de Argentijnse citroenen terrein. De Noord-Amerikanen herkent de producten uit Argentinië. Voor Argentinië in het algemeen ontvangt de Amerikaanse markt ongeveer 10-15% van de volumes. Voor ons zijn de VS, Rusland en Canada onze belangrijkste bestemmingen voor onze citroenen en wij zijn een van de belangrijkste importeurs van de Argentijnse citroenen in de VS."

Dit seizoen verwacht Argentinië ongeveer 300.000 ton citroenen te exporteren. "Dit komt uit op ongeveer 20 mln dozen van 18 kg. Voor ons bedrijf verwachten we ongeveer 700.000 dozen op de markt te brengen."

Wereld in beroering
In Argentinië is er een licht tekort aan containers, maar Salix Fruits heeft maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat hun export niet wordt onderbroken. "Logistiek is een natuurlijk onderdeel van het exportproces van het zuidelijk halfrond. Dit jaar wordt het tekort aan containers aangevuld met de dienst van gecharterde schepen, die elke twee weken twee reizen maken naar Noord-Europa, Rusland en het Middellandse Zeegebied."

"De wereld is in beroering. Verplichte quarantaines, moeilijkheden in de havens en interne logistiek zijn enkele van de uitdagingen die we moeten overwinnen. Want nu worden er protocollen opgesteld voor de verpakking en de oogst om de gezondheid van de werknemers in de fruitsector te garanderen", besluit Moralejo.

Voor meer informatie:
Alejandro Moralejo, CEO
Salix Fruits
goodnews@salixfruits.com
www.salixfruits.com

Publicatiedatum: