Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Appelafzet VS groeide in maart met 22,3%

Amerikanen hamsteren appelen sinds de Covid-19-uitbraak en dan met name de rassen Gala, Honeycrisp, Fuji en Granny Smith. Consumenten geven de voorkeur aan verpakte appelen, waarvan het  afzetvolume in de vier weken tot aan 21 maart met 34% toenam en na deze datum waarschijnlijk nog verder is gegroeid. Nu consumenten gehoor geven aan de oproep zoveel mogelijk thuis te blijven, kopen zij meer appelen in. Appelen zijn niet alleen sappig, voedzaam en een ideale snack voor kinderen maar ook nog eens makkelijk verkrijgbaar.

"In maart zijn appelen naar een toppositie binnen het fruitsegment gestegen," laat Superfresh Growers in een verklaring weten. De afzet groeide in de vier weken eindigend op 22 maart 2020 met 22,3% en de waarde met 13,6% ten opzichte van vorig jaar. Gala was met een aandeel van 28% van de totale afzet de meest verkochte appel. De waarde steeg met 13% en de omvang van de afzet met 25%. Honeycrisp leverde met 26% van de totale afzet de hoogste inkomsten op. Honeycrisp-appelen stegen 21% in waarde en 39% in verkochte aantallen. 

 


In maart groeide de afzet van verpakte appelen. Dit heeft  waarschijnlijk te maken met de Covid-19-uitbraak. De afzet van zakken appelen nam met 25% toe in waarde en met 34% in aantallen. Gala, Fuji en Honeycrisp waren de favoriete rassen. De afzet van zakken peren nam eveneens met 2,9% toe. Binnen de perencategorie doen dezelfde verpakkingstrends hun intrede als binnen de categorie appelen. Biologische appelen lieten ook een stijging zien. De afzet groeide met 22% en de aantallen met 34%. Gala, Fuji, Honeycrisp, Granny Smith en Pink Lady vormden (in deze volgorde) in maart de top-vijf van de meestverkochte biologische appelen.  

Appelen en peren zijn ideale producten voor supermarkten in deze moeilijke periode. Superfresh Growers biedt verschillende display-opties aan, waaronder vloerbakken en kant-en-klare kartonnen displays, die het werk van personeel op de AGF-afdeling stukken makkelijker maken. Al deze opties maken gebruik van displaypallets en worden gebruiksklaar verladen. Superfresh Growers kan haar producten ook rechtstreeks aan winkels leveren. 

 

Voor meer informatie: 
Catherine Gipe-Stewart
Domex Superfresh Growers
Tel: 509.654.7465
Email: cgipe@superfreshgrowers.com
www.superfreshgrowers.com

Publicatiedatum: