Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Asperges wachten niet"

Bestelportal moet aspergetelers helpen

‘Asperges wachten niet’. Vanuit die gedachte hebben vijf partijen een bestelportal ontwikkeld om Nederlandse aspergetelers te helpen. Door de coronamaatregelen is het voor aspergetelers een uitdaging om hun seizoensproduct dit jaar verkocht te krijgen. De bestelportal (www.aspergetijd.eu) geeft telers een extra mogelijkheid om asperges online rechtstreeks aan de consument te verkopen.

Op zoek naar een oplossing voor een acuut probleem
Vincent Deenen, algemeen directeur van Limgroup en initiatiefnemer van het project licht toe: “Wij hebben dagelijks contact met aspergetelers en horen dat ze zich enorme zorgen maken. Asperges wachten de coronamaatregelen niet af. Ze moeten nu geoogst worden en in juni is het seizoen alweer voorbij. Daarom moet er een oplossing gevonden worden. Wij willen ons steentje bijdragen om de telers te helpen. Ik heb daarom een aantal partijen benaderd die zich samen met ons daarvoor willen inzetten. Een grote uitdaging voor de telers is dat ze een nieuwe afzetmarkt nodig hebben nu alle horeca gesloten is. Daarom hebben we in korte tijd een bestelportal gelanceerd. Een platform waar de teler zijn product kan aanbieden en waar de consument eenvoudig de lekkerste asperges, rechtstreeks bij de teler, kan bestellen. Een echte win-win situatie.”

Elkaar helpen waar het kan
Het initiatief is geheel belangeloos opgezet en zonder verdienmodel voor de betrokken partijen. “We doen dit écht om bedrijven uit onze sector, die het moeilijk hebben, te helpen. Het zijn vaak hardwerkende ondernemers die nooit de noodzaak hadden om zich met online verkoop bezig te houden. Door ze nu dit platform te bieden, creëren we een extra kanaal voor de telers. Naast de bestelportal gebruiken we Facebookpagina ‘Aspergetijd’ om de consument te verleiden om asperges te gaan eten.”  Deenen vervolgt: “Vanuit de overheid krijgen we het verzoek om thuis te blijven. Laten we dan zorgen dat we ons thuis eens extra gaan verwennen met lekker en gezond eten. Wat is er dan mooier in deze tijd van het jaar om verse asperges, direct van de teler, te kunnen eten. Een mooie tip voor Pasen. Eet smakelijk!” aldus Deenen.

Initiatiefnemers
‘Asperges wachten niet’ is een initiatief van veredelingsbedrijf Limgroup, strategisch adviesbureau Viduro, social media bureau Sociaal Kapitaal, web bureau Forwart en online ticketbureau Ticketcrew.

Voor meer informatie 
Vincent Deenen
Limgroup
077 – 3979900
aspergetijd@limgroup.eu 

Publicatiedatum: