Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lamb Weston trekt financiële vooruitzichten 2020 in

Lamb Weston heeft de fiscale resultaten van het derde kwartaal 2020 bekendgemaakt. 

"Onze resultaten gedurende het derde kwartaal leveren een gemengd beeld op," zei CEO Tom Werner. "We hebben een solide groei behaald binnen de segmenten Foodservice en Retail maar de omzet van ons Global-segment daalde als gevolg van de timing van de afzet van maatwerk-producten en producten met hogere marges maar ook vanwege van de eerste effecten van de Covid-19-pandemie op de horecasector in China. Daarnaast kampten al onze segmenten met een kleiner aantal verschepingsdagen in verband met de feestdag Thanksgiving. We zijn ons ook bewust van de hogere input en stijging van de vaste kosten waardoor de inkomsten verder onder druk kwamen te staan."

“Hoewel het ondernemingsklimaat op de meeste markten in het fiscale derde kwartaal gunstig was, zijn de verwachte gevolgen van de Covid-19-pandemie op de wereldeconomie onzeker," vervolgde Werner. "Momenteel zijn we niet in staat om een redelijke prognose van de vraag naar diepgevroren aardappelproducten te maken, terwijl er nog slechts twee maanden resteren van ons fiscale vierde kwartaal. Dit is het gevolg van de onzekerheid omtrent de kortetermijneffecten van de pandemie voor het restaurantbezoek in Noord-Amerika en op onze belangrijkste internationale markten. Hierom trekken we onze financiële vooruitzichten voor de rest van het fiscale jaar in."

De netto-omzet groeide met €9,7 mln naar €864,1, een groei van 1% ten opzichte van dezelfde periode van het voorgaande jaren. De prijs/mix steeg met 1% vanwege prijsverhogingen die deels teniet werden gedaan voor een ongunstige productmix. De aantallen bleven gelijk omdat de groei in het Foodservicesegment weg viel tegen de  daling van de aantallen binnen het segment Global, wat voornamelijk toegeschreven kan worden aan de timing van de afzet van maatwerkproducten (producten vervaardigd volgens unieke specificaties van de klant) en producten met hogere marges, in combinatie met de eerste effecten van de Covid-19-pandemie op de horecasector in China. Daarnaast droegen overnames voor meer dan 1% bij aan de volumetoename, hetgeen grotendeels teniet werd gedaan door een daling van zo'n 1% als gevolg van het geringere aantal verschepingsdagen in verband met Thanksgiving. 

Voor een volledig overzicht van de resultaten van het derde kwartaal klik hier.

Publicatiedatum: