Tholen - Toen Hans van den Heuvel van HillFresh gisteren tijdens de lunch aan zijn zoon Chiel-Jan vertelde dat de markt voor veel AGF-producten nogal stroef verliep in deze Coronavirustijd, kwam die op het idee om met zijn studievriend via de app groenten- en fruitpakketten te verkopen.
"Mijn zoon dacht dat veel mensen in deze tijden wel geïnteresseerd waren om groenten- en fruitpakketten af te halen of laten bezorgen. Ik heb daar wat leuke producten en prijzen bij bedacht en zo is hij aan het appen geslagen. Een goedbedoeld initiatief, maar het liep nogal uit de klauwen. Gelukkig had hij 'onder voorbehoud' bij zijn appjes gezet", lacht Hans. "Gisteravond stond de teller op 1.000 appjes en hebben we maar snel een streep onder het initiatief gezet, want inmiddels denkt de hele regio Rotterdam dat we een soort Cash&Carry met bezorgservice begonnen zijn...."
De bedenkers van de actie: Hendrik en Chiel-Jan
"Het is dus absoluut niet zo dat Hillfresh ineens andere dingen van plan is, alleen verliep dit idee van twee ondernemende studenten boven verwachting", concludeert Hans, die zich wel verwondert over het bereik van deze actie. "Er is helemaal geen social media aan te pas gekomen. Ongelofelijk wat het bereik dan via de app is, dat had ik niet kunnen bevroeden. Maar wij hebben toch maar besloten ons te blijven richten op onze afzet richting retail, groothandel en foodservice..."
Tegelijkertijd raakt de uitbraak van het Coronavirus de prijzen van de importhandel hard. "We verkopen wel, maar buiten sinaasappelen en kiwi's zijn de prijzen van veel producten ingestort. Meloenen en ananas zijn bijvoorbeeld bijzonder laag geprijsd. Avocado's en mango's zijn ook niet duur. De druivenmarkt zit aardig op slot en ook veel groenten zijn erg laag aan de prijs. Spaanse komkommers worden bijvoorbeeld afgestuurd voor 2 euro per doos. Al met al is de impact groot op de prijzen", besluit Hans.