Pink Lady wil vertrouwen versterken van de consument en producent

"Pink Lady Europa bouwt al twintig jaar aan een vertrouwensrelatie met hun consumenten door hen een appel met unieke kwaliteiten te beloven die op verantwoorde wijze wordt geteeld door gepassioneerde producenten", zegt Pink Lady. "Het verantwoordelijkheidsgevoel waar de sector blijk van geeft, wordt versterkt met het verbintenissenhandvest. Een programma dat de hele sector betreft en vier grote ambities omvat: milieu, lokale ontwikkeling, vooruitgang voor producenten en de relatie met de consument."

"Zo worden consumentenrelaties versterkt met twee nieuwe winkelacties in Europa: Adopt a Tree en Bee Pink. Pink Lady Europa versterkt al een aantal jaren zijn relatie met winkelbedrijven en consumenten door middel van acties die niet alleen de producten promoten, maar ook betekenis, waarde en voorlichting geven", aldus Pink Lady Europa.  

De Bee Pink-actie, onderdeel van het voorlichtingsprogramma ter bescherming van bijen, wordt dit voorjaar verlengd in Duitsland en Zweden, in samenwerking met lokale imkerverenigingen. Bij aankoop van Pink Lady-appels in 500 Kaufland- en ICA-winkels, krijgt de consument aldus de gelegenheid een bijenkast te sponsoren. Prijzen: potten honing en informatie over de bescherming van bijen en het leven in de bijenkast via een maandelijkse nieuwsbrief. Ruim een maand lang zullen bijna 4,5 miljoen appels worden voorzien van een sticker in de kleuren van het programma en zullen zeven Bee Pink-bijenkasten worden geplaatst.

"Na het succes van vorig jaar, wordt het Adopt a Tree-programma verlengd en tot vijf landen uitgebreid", vervolgt de organisatie. "Niet alleen de Franse, Duitse, Italiaanse, Noorse en Deense consument, maar ook influencers en de winkelmedewerkers kunnen zo een Pink Lady-appelboom sponsoren in een boomgaard naar keuze, in Frankrijk of Italië. Het programma gaat gepaard met marketingacties in meer dan 5000 winkels van onze retailpartners in Europa. Naar verwachting zullen 2500 bomen worden geadopteerd. Onze sponsors krijgen regelmatig nieuws over hun boom en over de teler en de boomgaard. Daarnaast krijgen ze geschenken en kunnen ze in de komende herfst hun appels komen oogsten."

"Twee programma's waarmee we een band scheppen en onze consumenten die steeds bewuster hun voedsel kiezen, informatie kunnen verstrekken. Voor het merk is het tevens een manier om zich te blijven inzetten voor zijn belanghebbenden en verantwoordelijkheid en innovatie centraal te laten staan in al zijn acties", besluit Pink Lady. 

Klik hier voor het handvest van Pink Lady Europa.

Voor meer informatie:
Julia Savin
Pink Lady Europa
+33 04 90 33 65 02
+33 07 62 09 76 24
julia.savin@pinkladyeurope.com  
www.appel-pinklady.com    


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven