Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aldi België & Colruyt over coronasituatie

Veel vraag naar AGF met een 'lange' houdbaarheid bij Belgische supermarkten

Tholen – Net als in Nederland was het bij de Belgische supermarkten alle hens aan dek om de schappen gevuld te krijgen, nadat klanten twee weken geleden aan het hamsteren waren geslagen door de coronacrisis. De supermarkten riepen op dat er voldoende voorraad is, maar daar schenen veel consumenten zich niets van aan te trekken. Hoe is de situatie nu bij de Belgische supermarkten?

Aldi
“Sinds enkele dagen is het opnieuw rustiger in onze winkels en zijn de hamsteraars van het podium verdwenen”, vertelt Jason Sevestre van Aldi België. “De bevoorrading loopt nog steeds vlot en van alle producten is voldoende voorraad aanwezig. We zien over het algemeen dat de winkelmandjes de afgelopen dagen meer gevuld waren. Qua groenten en fruit zien we dat de producten met een langere houdbaarheid, zoals knoflook, prei, sinaasappelen, aardappelen en uien, erg in trek zijn.”

“Wat het assortiment betreft, is het voor ons van cruciaal belang om de focus te houden op de kerntaken en geen nieuwe producten te introduceren. Daarnaast is onze prioriteit om de klanten zo goed mogelijk te helpen en ons personeel te beschermen in deze bijzondere en uitdagende tijd”, aldus Jason. Aldi heeft diverse maatregelen genomen om de medewerkers en klanten te beschermen tegen het virus.”

“In alle winkels hebben we handschoenen, desinfecterende handgel en papieren zakdoeken ter beschikking gesteld. Tevens worden regelmatig gebruikte oppervlakken meerder keren per dag grondig schoongemaakt. Ook het aantal klanten per winkel is beperkt tot maximaal 50 klanten per keer. Om direct contact met medewerkers en klanten te beperken hebben we plexiglasschermen aangebracht en hanteren we alle adviezen die worden aanbevolen”, stelt Sevestre.  “Het respect dat we aan onze klanten vragen ten opzichte van onze medewerkers, is misschien wel één van de allerbelangrijkste. Deze mensen leveren uitstekend werk en zijn meer dan ooit onze helden.”

Colruyt
Ook Colruyt ziet dat de kalmte is teruggekeerd. “Onze klanten kopen opnieuw meer gespreid. Ze weten dat er genoeg voorraad is. Onze distributiecentra liggen vol, maar het vergt af en toe iets meer tijd om alles op tijd in de rekken te krijgen”, zegt Yana Morren van Colruyt. “We merken dat fruit met veel vitamine C, zoals appelsienen, clementines en citroenen momenteel goed wordt verkocht. Ook noten zijn erg geliefd. De grootste stijging zit echter in de lang houdbare producten, waaronder aardappelen, uien, wortelen, pompoenen en droge groenten. De producten met een kortere houdbaarheid, zoals sla en aardbeien doen het op het moment wat minder goed.”

“Onze focus ligt vandaag de dag op het op peil brengen van onze voorraden. Hieraan verbonden houden we ook de stocks van het horeca-assortiment op peil, die we ook standaard in assortiment hebben”, aldus Yana. “Tevens hebben we verschillende maatregelen getroffen om het virus buiten de deur te houden. Ook hebben we een boodschappenoplossing voor medewerkers van twee Belgische ziekenhuizen geïntroduceerd. Het ziekenhuispersoneel van UZ Leuven en UVC Brugman kan bestellingen online plaatsen die worden afgeleverd in het betreffende ziekenhuis.”