De Èchte Groentemannen inspireren elkaar continu

"Ècht samenwerken… daar zit toekomst in"

Kennisdeling is eenvoudiger wanneer ondernemers elkaar regelmatig ontmoeten, bijvoorbeeld tijdens de maandelijkse gespreksavonden van Stichting De Èchte Groenteman. Nu daar door de overheid de komende maanden beperkingen op zijn gezet, is de al bestaande  Inspiratie WhatsAppgroep een medium waar De èchte groentemannen gemakkelijk contact kunnen houden. De aangesloten ondernemers kunnen zo nieuwe ontwikkelingen, producten en kennis met elkaar delen. "Samen moeten we uiteindelijk binnen de AGF branche blijven innoveren, inspireren en onszelf continu opnieuw prikkelen", aldus de Stichting.Impressie van de groepsavond in de vernieuwde winkel van Gert Jan Wiemerink

Op 10 maart kwamen De Èchte Groentemannen bijeen nog voordat de Coronamaatregelen een verbod legde op dit soort bijeenkomsten. Dit keer in de onlangs vernieuwde winkel van De èchte groenteman Wiemerink in Goor. Elke maand organiseert Stichting De Èchte Groenteman een gespreksavond. Deze momenten bieden de aangesloten ondernemers de mogelijkheid om (product)kennis uit te wisselen en inspiratie op te doen. Daarnaast zijn deze avonden een uitgelezen kans om elkaars winkels te bezoeken. 

Eind 2019 is de winkel van De èchte groenteman Wiemerink verbouwd. Een uitgelezen kans om de gespreksavond van Stichting De Èchte Groenteman te laten plaatsvinden in Goor. Door een aantal ‘kleine aanpassingen’ is de koeling vergroot, de kassa naar het midden van de winkel verplaatst en is de gehele vloer vernieuwd. Hierdoor staat ondernemer Gert-Jan meer in contact met de klant en is er ruimere keuze op het gebied van maaltijden en maaltijdsalades.

Samenwerking met Bonfait en WeightManager, maar vooral met elkaar…
De nieuwe winkel van De èchte groenteman Wiemerink, nieuwe voorjaarsproducten van Bonfait, spreken over samenwerking, toelichting over managementsoftware WeightManager, oftewel… genoeg reden om met elkaar bijeen te komen. Ondanks de korte voorbereidingstijd en het naderende Coronavirus zijn 19 bedrijven deze avond bij elkaar gekomen. Naast de ondernemers van De Èchte groenteman waren er diverse andere groenten- en fruitspeciaalzaken aanwezig.

Ondernemer Gert-Jan Wiemerink trapte de avond af met een toelichting op hun nieuwe winkelconcept. Daarna nam Frank van der Werf van Bonfait het woord over om de nieuwe producten te demonstreren voor het voorjaar. Helaas zijn we inmiddels ingehaald door de realiteit en kunnen de recepten voor de EK-salade en Leeuwinnensalade voorlopig op de plank blijven liggen. Vervolgens kon iedereen individueel bij Wilma van WeightManager vragen stellen en toelichting krijgen over het softwareprogramma WeightManager Al met al een informatieve invulling van de avond

Wellicht het belangrijkste onderdeel was het gedeelte daarna. Onder het genot van een hapje en een drankje, bij een informele setting was er ruimte om samen in gesprek te gaan. Want, hoe kunnen we als ondernemers nou écht gaan samenwerken? Niet alleen op het gebied van producten, maar ook op een niveau hoger?


De vlag uit bij William van der Vegt

Deze weken delen De Èchte Groenteman ondernemers waardebonnen uit met smaakvolle acties. Door deze actie worden de verse en pure producten extra onder de aandacht gebracht. Koopt de klant een bepaalt product of komt de besteding uit boven een bepaald bedrag? Dan staan er heerlijke producten voor ze klaar!

Ieder jaar organiseert Stichting De Èchte Groenteman meerdere acties voor alle aangesloten ondernemers. Dit keer is het een waardebonnenactie. Enerzijds worden de verse en pure producten van specialist uitgelicht en anderzijds worden de terugkerende klanten beloond.

William van der Vegt aan het woord
Een nieuwe actie vanuit Stichting De Èchte Groenteman? Dan is de groenten- en fruitspeciaalzaak van William van der Vegt er klaar voor. “Ik vind het fijn dat dit soort initiatieven bestaan, want zelf ben je al zo druk met de alledaagse dingen. Een actie zoals dit grijp ik dan aan om onze producten weer op een andere manier onder de aandacht te brengen.” zegt William. Elke klant, die afrekent in de winkel, krijgt een waardebon mee. William geeft aan: “De reacties zijn soms wat lastig te peilen. De één reageert geïnteresseerd en de ander stopt de waardebon zonder iets te zeggen in de tas. Toch zie je ze dan weer terugkomen om de waardebon in te leveren.”

Om de waardebonnenactie bekendheid te geven, heeft William banners buiten gezet, staat de actie op de narrowcasting en is deze benoemd op social media. “En natuurlijk staan de waardebonkaarten in de schappen bij de producten die meedoen. We verwachten dat straks de waardebon met de salade een groot succes gaat worden. We kunnen natuurlijk niet alles verklappen, maar dat is vooral een aantrekkelijk product voor de jongere generatie.” zegt William.

Vanuit Stichting De Èchte Groenteman krijgen de aangesloten ondernemers de flexibiliteit om de acties in te zetten op een manier die voor de ondernemers goed werkt. “Dat vind ik ook het mooie aan de stichting, dat je veel vrijheid behoudt,” besluit William.

 

 

 

 

 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven