Samen met Ricardo Prins start Triple Group een bedrijf in Business Intelligence en Business Analytics in de glastuinbouwsector. Het bedrijf draagt de naam Horti Analytics. Door toepassing van Business Intelligence gaan relevante data tot de verbeelding spreken en worden de gegevens echt bruikbaar door o.a. op maat gemaakte dashboards die makkelijk leesbaar zijn.
Informatie wordt overzichtelijk gepresenteerd en door analyses kunnen voorspellingen worden gedaan, die handvatten bieden bij het nemen van strategische en operationele beslissingen.
Ricardo Prins (Horti Analytics) centraal, met links Dennis Vermeulen en Maarten Veldman en rechts Ruud van der Knaap en Marcel Eek van Triple Group
"Bedrijven die in staat zijn om uit data de juiste inzichten te halen, hebben een enorme voorsprong op de concurrentie. De rol van Horti Analytics is om in gesprek de mogelijkheden voor de klant te benoemen en daarmee vervolgens aan de slag te gaan. Door de vertaling van data kunnen ondernemers hun doelstellingen sneller behalen en hun rendement vergroten," vertelt Ricardo Prins, data-specialist pur sang.
Ricardo Prins van Horti Analytics (links) en Marcel Eek van Triple Group
De kennis en expertise in de AGF- en sierteeltsector van Triple Group samen met Business Intelligence en Data Science kennis van Ricardo Prins samen maken het volgens de mannen tot een 'unieke bedrijfsformule'. Ricardo Prins (zoon van een kweker) heeft een bedrijfskundige achtergrond en heeft daarnaast zijn Master Business Information Management cum laude behaald aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarnaast is hij mede-eigenaar van marketingbedrijf Social 1-2-TREE dat ook actief is binnen de sector.
Voor meer informatie:
Triple Group
www.triple-group.nl