Op 3 maart ontving Gebrs van Aarle haar eerste doos BeFrank bananen uit handen van Franklin Ginus. Vanaf deze datum liggen de bananen van dit nieuwe merk BeFrank in de winkels van de BeFrank Helden.
“Wij hebben een groot aantal klanten die BeFrank held zijn. De groep helden gaan deze nieuwe banaan als één van de allereerste groenten- en fruitwinkels in Nederland verkopen. De helden dragen samen met Gebrs van Aarle een steentje bij aan het milieu en de verbetering van de leefomstandigheden van plantagearbeiders. Gebrs van Aarle is er trots op om hieraan deel te nemen", zegt het bedrijf.
Ondersteuning
De helden zijn met een Point of Sale-pakket ondersteund om de banaan onder de aandacht te brengen bij de consument. Naast een informatieve flyer en poster valt vooral het bijzondere ontwerp van de BeFrank bananenhaken op. Elke haak is onderdeel van het verhaal wat verteld dient te worden aan de buitenwereld. Consumenten, die gedurende de introductieperiode (tot 30 mei) bij een van de helden bananen kopen, maken kans op een originele (en ook duurzame) Roetz fiets.
"BeFrank gaat veel verder dan Fairtrade"
"Fairtrade is slechts een basiscertificering. BeFrank gaat veel verder. En dat is ook nodig. Er liggen nog steeds bergen plastic afval langs de wegen naar de bananenfarms. En arbeiders verdienen nog steeds zó weinig dat de helft van hen geen enkele sociale verzekering heeft, hun kinderen niet genoeg kunnen eten en hun huizen geen water en stroom hebben. BeFrank vindt dat verre van ‘fair’. Het merk neemt daarom ook al dit soort verborgen kosten op in de consumentenprijs. Het geld dat daarmee vrijkomt wordt gebruikt om in de productielanden programma’s op te zetten gericht op zaken als het milieu, sociale zekerheid en betere werk- en leefomstandigheden voor arbeiders", aldus Gebr van Aarle.
Voor meer informatie:
Gebrs van Aarle
marketing@aarlegebrs.nl
www.gebrsvanaarle.eu