Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Britse 'Eat them to defeat them' campagne uit 2019 is wegens success verlengd

Britse kinderen gaan weer de strijd aan met groenten

Begin vorig jaar werd in Groot-Brittanniƫ de "Eat Them to Defeat them" campagne gelanceerd. De campagne is een samenwerking tussen tv-zender ITV en de Veg Power campagne met financiƫle bijdrage van een aantal grote retailers zoals Aldi, Marks and Spencer en Tesco en in-kind bijdrages van media partners. Het was de grootste campagne ooit gericht op het bevorderen van groentenconsumptie in het Verenigd Koninkrijk.

De campagne combineert elementen van gamification en storytelling door kinderen neer te zetten als helden die de boosaardige groenten moeten verslaan door ze op te eten. Volwassenen hebben hulp van de kinderen nodig in de strijd tegen groenten. 

Deze creatieve campagne is succesvol op meerdere gebieden. Zo viel de commercial in de prijzen voor Beste Reclame. Maar nog belangrijker, meer dan 650.000 kinderen aten meer groenten tijdens de campagneperiode wat neerkomt op zo'n 18 miljoen meer verkochte eenheden groente.

Het is dan ook geen verrassing dat de campagne dit jaar een vervolg krijgt. De zenders ITV, Channel 4 en Sky leggen gezamenlijk 10 miljoen aan uitzendrechten voor de reclameboodschap van 10 seconden neer. De campagne duurt zeven weken, met elke week aandacht voor een andere groente. Meer dan 1500 scholen doen dit jaar mee.

Eat them to defeat them is onderdeel van de Peas Please campagne van the Food Foundation. Het NAGF is als enige niet-Britse organisatie lid van hun Peas Please Advisory Board.

Bron: NAGF

Publicatiedatum: