Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi België van start met losse verkoop groenten en fruit

ALDI zal vanaf 2 maart extra soorten groenten en fruit los aanbieden aan zijn klanten in België en Luxemburg. De keten vermijdt hiermee tientallen ton plastic. De Aldi-klant kan voortaan zelf bepalen hoeveel appelen of stronkjes witloof hij wil.

Uien, wortelen, aubergines, courgettes, (aard)appelen, bananen, citroenen, witloof,… Het is maar een greep uit de verschillende soorten groenten en fruit die klanten vanaf volgende week bij Aldi stuk voor stuk vers zullen kunnen aankopen. Dit aanbod komt naast de reeds los aangeboden producten zoals bloemkolen, avocado’s en meloenen.

“Met deze aanpassing vermijden we op jaarlijkse basis minstens tientallen ton plastic verpakkingen. Alweer een stap in de goede richting”, zegt Stefaan De Schepper, manager Corporate Responsibility bij Aldi . “De klant zal een beroep kunnen doen op de gratis aangeboden FSC-gecertificeerde papieren zakjes om de losse groenten en fruit netjes in op te bergen.”

De klant zal voortaan zelf kunnen bepalen hoeveel stukken of kilogram hij van een bepaald product wenst aan te kopen. “Er zijn steeds meer gezinnen die uit minder personen samengesteld zijn en dus passen wij ons aan”, zegt Kilian De Geyter, category manager Fruit & Vegetables bij Aldi . “Navraag bij onze klanten leerde ons dat los verpakte groenten en fruit het antwoord is op dit fenomeen. Door ze zelf hun hoeveelheden te laten bepalen, kunnen we een nog betere service aanbieden.”

“We hebben ons bij elk artikel kritisch de vraag gesteld of een plastic verpakking nog nodig was”, gaat De Geyter verder. “Hierbij is de houdbaarheid en versheid van het product van cruciaal belang voor ons. Enkel als we dat konden garanderen, werd de keuze gemaakt om de groenten en fruit los aan te bieden.”   

Waken over kwaliteit
"Over de kwaliteit en versheid van de producten bij Aldi wordt streng gewaakt. Bij het los aanbieden is het zelfs nog belangrijker”, gaat De Geyter verder. “We houden dagelijks ons assortiment tegen het licht en nemen zelf de proef op de som. Duurzame langetermijnrelaties met onze leveranciers zorgen ervoor dat ze perfect kunnen beantwoorden aan onze kwaliteitsverwachtingen.”

“Nog vóór de groenten en fruit in onze magazijnen terechtkomen, worden ze onderworpen aan extra controles van onafhankelijke bureaus. Ook in onze winkels, houden onze medewerkers meermaals per dag verscontroles. Geen inspanning is te veel voor om kwaliteit te garanderen van het land tot bij de klant,” besluit De Geyter.

Bron: Aldi België

Publicatiedatum: