Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
35 arbeidsplaatsen vervallen

HAK stopt met productie private label

Groente- en fruitfabrikant HAK uit Giessen stopt in 2013 met de productie van alle private label artikelen. Het bedrijf gaat zich volledig richten op de productie en ontwikkeling van de kernproducten die zij onder eigen merk maakt. Met haar kwaliteitsgroenten en –fruit wil HAK ook in de omliggende markten België en Duitsland verder doordringen.

HAK denkt met het verleggen van de strategische koers haar merkpositie verder te kunnen vergroten door effectiever en efficiënter te werken. De komende jaren zal het bedrijf verder investeren in modernisering van productiefaciliteiten, brandmarketing, productinnovatie en duurzaamheid.
“Alle bestaande private label contracten zullen we vanzelfsprekend naleven”, zegt algemeen directeur Timo Hoogeboom. “Vanaf 2013 gaan we verder terug naar onze basis, naar de groenten en fruit van het HAK merk waarmee we in Nederland en over de landsgrenzen succesvol zijn en een sterke consumentenvoorkeur genieten.”
HAK zette overigens drie jaar geleden bewust in op private label. “Dat gaf ons schaalvoordelen, maar inmiddels moeten we vaststellen dat de markt ons heeft ingehaald. We moeten onze aandacht richten op onze kernproducten en innovatie, en niet op producten zoals private label waar we geen onderscheidend vermogen hebben. We zijn in dat segment in korte tijd versneld knel komen te zitten tussen almaar stijgende grondstoffenprijzen en afnemers die scherpere prijzen bedingen. Voor de continuïteit van de onderneming kiezen wij dan ook puur voor de toegevoegde waarde van ons merk”, aldus Hoogeboom. 

Door het stopzetten van de productie van private label zullen er naar verwachting ongeveer 35 arbeidsplaatsen vervallen. De directie heeft inmiddels een adviesaanvraag ingediend bij de Ondernemingsraad en de betrokken vakbonden in dit kader uitgenodigd voor overleg.
Publicatiedatum: