Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw in Spanje: appeldonuts met chocolade

Het Spaanse fruitteelt- en familiebedrijf SAT Ort Bell heeft gisteren een opmerkelijk en innovatief project voorgesteld: appelen uit Lleida van het kaliber 80-85 worden ondergedompeld in een chocoladebad en komen eruit als drie mini-donuts.

SAT Ort Bell ontwikkelde jaren geleden al een koude dehydratietechniek voor fruit. Daarmee verliest het fruit nauwelijks de textuur van het verse product én blijven alle vitamines en voedingsstoffen behouden. De innovatie leidde hen naar de eerste prijs in een wedstrijd voor gemaksproducten georganiseerd door het Catalaanse Onderzoeksinstituut voor Agrovoeding (IRTA). SAT Ort Bell besloot op dat moment verder te gaan op de ingeslagen weg en te werken met een kwaliteitsvolle appel van groot kaliber, gesneden in de vorm van een donut en ondergedompeld in een chocoladebad.

Josep Anton Ortiz, manager van SAT Ort Bell en van het merk Rosco Fruits, legde gisteren uit dat hij al in 2008 de noodzaak inzag van een radicale ommezwaai in het productiemodel van het bedrijf. Hij begon met het rooien van verschillende fruitbomen en in tien jaar tijd is het teeltareaal van het bedrijf met 70% afgenomen. Nu denkt Ortiz eraan zich toe te leggen op het herstel van de oude appelboomgaard van de familie, waarmee alles eigenlijk begon.

De fabriek van Rosco Fruits ligt in de gemeente Alcarràs en kan meer dan 14.000 appels per dag verwerken om te kunnen inspelen op de eerste orders die het bedrijf al heeft ontvangen van enkele van de grootste Spaanse distributieketens en horecaleveranciers.

Rosco Fruits wordt sinds deze week op de markt gebracht in doosjes met elk een hele appel. Het product heeft de aandacht getrokken van verschillende verdelers, waaronder het merk Bon Preu-Esclat, dat het al in de schappen heeft tegen de prijs van €1,99 euro per doosje.

De appel, eenmaal uitgedroogd, wordt in drie stukjes gesneden en daarna met een chocoladekleedje omgeven. Er zijn drie chocoladesmaken verkrijgbaar, gericht op de verschillende consumentensegmenten. Zo is er de donut met 70% chocolade voor een publiek dat van een intense chocoladesmaak houdt, de donut met 50% chocolade voor de liefhebbers van een zacht chocoladesmaakje, en de donut met melkchocolade voor de kinderen.

Alle appels van Rosco Fruits worden op duurzame wijze geteeld en de verpakking van de donuts is 100% biologisch afbreekbaar.

Voor meer informatie:
SAT Ort Bell
Término municipal de Alcarrás, Pla de les Vaqueries s/n
25180 Lleida (Spanje)
Tel: +34 973 190 985 
Mob: +34 666 492 409
comercial@roscofruits.com
www.roscofruits.com

Publicatiedatum: