Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Freshfel Europe

#400gChallenge gericht op het bestrijden van obesitas in Europa

De EU-brede campagne 'Follow me to be Healthy in Europe' van Freshfel Europe en Aprifel was op 15 februari jongstleden ook van de partij op de POLITICO EU studies en Career Fair in Brussel. Hier konden Europese studenten en jongeren kennis maken met de campagne en werden zij uitgedaagd om mee te doen aan de #400gChallenge. De 'Follow me to be Healthy in Europe'-campagne, die dit jaar haar tweede jaar in gaat, is gericht op het verbeteren van de eetgewoonten van millennials door hen aan te moedigen om dagelijks minimaal 400g groenten en fruit te eten. 

Tijdens het evenement bezochten meer dan 300 jongeren en studenten de stand van de campagne waar zij informatie kregen over de manieren waarop zij hun dagelijkse voeding konden verbeteren. Zo was de 'smoothie bike' een populaire attractie in de stand. Hier konden bezoekers fietsen en tegelijk hun eigen smoothie bereiden. Deze activiteit was bedoeld om te laten zien hoe eenvoudig groenten en fruit in een actieve en gezonde levensstijl te verwerken zijn. Het consumeren van 400g groenten en fruit kan zo ongecompliceerd zijn als het drinken van een ontbijtsmoothie. 

Bezoekers werden ook aangemoedigd om een stuk fruit te nemen als gezond en smakelijk tussendoortje en ontvingen wortelzaad om thuis groenten te kunnen telen. 

De Wereldgezondheidsorganisatie van de VN heeft berekend dat in 2030 meer dan de helft van de Europese bevolking aan overgewicht zal lijden. Om dit probleem te bestrijden, raadt de organisatie mensen aan om dagelijks minstens 400g groenten en fruit te eten. Momenteel komt slechts 14% van de EU-burgers aan deze dagelijks aanbevolen hoeveelheid. De #400gChallenge onder leiding van Freshfel Europe en Aprifel vormt onderdeel van de campagne 'Follow me te be Healthy in Europe' en is een proactieve reactie op dit groeiende gezondheidsprobleem onder Europeanen, nu en in de toekomst. 

De campagne, die in juli 2019 werd afgetrapt, loopt nog tot eind 2021 en is bedoeld om het bewustzijn omtrent het belang van gezonde voeding onder millennials te verhogen. De campagne is ook ruim vertegenwoordigd op sociale media (YouTube, Instagram, Twitter en Facebook) en wordt ondersteund door een groot aantal Europese lifestyle-influencers die ook de #400gChallenge aangaan. 

 

Voor meer informatie:

Freshfel Europe
Email: ph.binard@freshfel.org
www.freshfel.org  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven