Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Leonard Kampschöer: "Harde en zoete appel waar de Europese markt naar op zoek is"

Nieuw appelras Tessa gepresenteerd

Tholen - Tijdens de Fruit Logistica werd het nieuwe appelras Tessa gepresenteerd. Allereerst vond er een Europese kick-off plaats met alle Europese partners en daarna presenteerde FruitMasters als producent voor de Nederlandse markt de appel in een speciaal event aan haar Nederlandse klanten.


Op de foto: Burgemeester Servaas Stoop van West-Betuwe, Jan Verkooijen, voorzitter van de Raad van Commissarissen bij FruitMasters en algemeen directeur Kees de Kat van FruitMasters

De appel is veredeld in Italië en volgens Arno Überbacher van Feno GmbH viel de appel gelijk op vanwege zijn interne, externe kwaliteit, kleur en uniformiteit. Tessa is een kruising van de rassen Gala en Pink Rose. 


Arno Uberbacher

"Het ras sluit perfect aan bij de behoefte van de consument naar een appel met een stevige bite en een zoete smaak. Met de knapperige schil, het volzoete vruchtvlees, het aantrekkelijke rode uiterlijk en teelt op Nederlandse bodem biedt Tessa een schat aan mogelijkheden voor wereldwijde commercialisering. In de afgelopen maanden is nauw samengewerkt om Tessa in Europa op de markt te brengen", aldus brandmanager Tim Kievits van FruitMasters.


De Europese Tessa-partners

De 215 hectare die nu in Europa is aangeplant voor het Tessa-project wordt in de komende vijf jaar uitgebreid naar 800 hectare. Het clubras wordt door de volgende Europese fruitbedrijven vermarkt: FruitMasters, BB Fruchthandel GmbH, EVA, Kropfl Obsthandel, Sudtiroler Obstversteigerung, Melinda, La Trentina, Valentina, VM en Jolly Coop. 


Kick-off bij FruitMasters waar veel category managers present waren

Commercieel directeur Leonard Kampschöer benadrukte de zoete smaak en het goede uitstalleven van de nieuwe appel. "De markt vraagt om een hardere en zoetere appel, die we nu kunnen leveren. Ik verwacht dat Tessa een van de alternatieven is die de Jonagold op den duur kan vervangen. We zullen de Tessa op een conceptmatige wijze in de markt zetten."

De opvallende marketingstrategie bleek tijdens de kick-off waar op uitnodiging veel Nederlandse category managers present waren. Met een speciale act werd de aanwezigen duidelijk gemaakt dat deze bijzondere appel grote potentie heeft voor de wereldmarkt.

Voor meer informatie:
FruitMasters
Tim Kievits
t.kievits@fruitmasters.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven