Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zespri onthult nieuwe merkidentiteit

Na 22 jaar heeft kiwileverancier Zespri zichzelf een nieuwe look aangemeten. "Dankzij dit opgefriste merk is het bedrijf helemaal klaar om zijn recente groei voort te zetten", aldus Zespri. Het nieuwe merk werd onthuld op Berlin Fruit Logistica. De nieuwe identiteit weerspiegelt het doel van het bedrijf nog beter: mensen, gemeenschappen en het milieu helpen groeien dankzij kiwi’s.


Zespri Directeur Nathan Flowerday met Linda Mills (Chief Market Perfomance Officer), Dan Mathieson (CEO), Jiunn Shih (Chief Growth Officer)

De vernieuwing omvat een nieuwe merkvisie, een nieuwe slogan en een nieuwe visuele identiteit die verwijst naar de smaakbom die consumenten ervaren wanneer ze in een Zespri kiwi bijten.
Chief Growth Officer Jiunn Shih zegt dat de kiwi-industrie in Nieuw-Zeeland aanzienlijk heeft geïnvesteerd in het ontwikkelen van het Zespri merk en dat de vernieuwing het bedrijf moet helpen positioneren voor zijn nieuwe groeifase. “We zien dat consumenten vandaag meer doordachte aankoopbeslissingen maken. Ze zijn op zoek naar merken met een doel en een reeks waarden waarmee ze zich persoonlijk kunnen identificeren”.

Shih zegt dat de vernieuwing een uitgebreid proces is geweest en dat ze hebben onderzocht hoe Zespri nog beter emotioneel connectie kon maken met consumenten en een sterkere, intuïtievere merkidentiteit kon opbouwen. “We zijn ervan overtuigd dat ons nieuwe merk niet alleen onze trouwe fans zal aanspreken, maar ook de interesse
van nieuwe consumenten zal wekken. Op die manier kan Zespri zich onderscheiden in de versmarkt, zodat we ons aandeel in de globale fruitschaal kunnen blijven vergroten.”

Klanten en consumenten zullen een vernieuwd Zespri logo zien met een groene waaier, die geïnspireerd is op de levendige dwarsdoorsnede van een kiwi met groene uitbarstingen in verschillende tinten, en een rood woordmerk dat de energie en dynamiek van het Zespri merk weerspiegelt.
Zespri heeft uitgebreid samengewerkt met enkele wereldwijd toonaangevende marktonderzoeksbureaus voor de ontwikkeling en validatie van de nieuwe richting van het merk. Tijdens de testfase waren ze dan ook verheugd om te zien dat het nieuwe logo duidelijk werd herkend door regelmatige Zespri gebruikers en dat deze meer geneigd waren om Zespri te kiezen.

Shih zegt dat het vernieuwde merk ook inspeelt op het feit dat consumenten steeds bewuster omgaan met gezondheid en tussendoortjes zoeken die gezond, lekker en natuurlijk zijn.
“Zespri kiwi’s behoren niet alleen tot ’s werelds meest voedzame vruchten, maar smaken ook geweldig. Zo kunnen consumenten een betere keuze maken en van een tussendoortje genieten dat zowel gezond als lekker is. Om in te spelen op het belang van gezondheid, hebben we een nieuwe slogan geïntroduceerd die mensen helpt om gezondere keuzes te maken: ‘make your healthy irresistible’.”

Het nieuwe merk zal geleidelijk uitgerold worden via Zespri verpakkingen en materiaal vanaf mei 2020. Daarmee maakt Zespri zijn grootste marketinginvestering ooit om in 2020 een sterke merkimpact te garanderen en zoveel mogelijk consumenten te bereiken.

De vernieuwing komt er nadat de bedrijfsinkomsten voor het eerst $ 3 miljard bereikten en na de aankondiging eind 2019 dat Zespri een nieuwe rode kiwivariant zal commercialiseren die een belangrijke rol zal spelen in het aantrekken van nog meer consumenten naar de kiwi categorie. Daarnaast zal het bedrijf zijn bedrijfsconferentie
Momentum 2020: Standing Up and Standing Out volgende week houden in Nieuw-Zeeland, waar zal worden toegelicht hoe Zespri evolueert naar een toekomstbestendige organisatie in een snel veranderende omgeving.

“Dit is echt een spannende tijd voor Zespri en onze sector na de sterke groei die we gekend hebben en de wereldwijd toenemende vraag naar voedzame producten zoals onze Zespri kiwi’s”.
“We kunnen niet wachten om onze nieuwe look te delen met onze telers en consumenten. We kijken ernaar uit om in de komende jaren nog meer mensen, gemeenschappen en het milieu te helpen groeien dankzij kiwi’s”, besluit Shih.

Voor meer informatie:
Meer informatie:
Nele Moorthamers
ZESPRI International (Europe) NV.
Posthofbrug 10 bus 3
B-2600 Berchem
T + 32 3 201 08 05
F +32 3 201 08 91
nele.moorthamers@zespri-europe.com
www.zespri.eu

 

 

 

Publicatiedatum: