USDA Nationaal Retail Rapport - Speciale gewassen

Avocado's en dip-vriendelijke groenten zoals selderij, wortelen, bloemkool deden het goed in de VS

Amerikaanse retailers waren klaar voor het feest deze week met specials met alles wat voetbalfans nodig hebben om de Super Bowl te vieren.

Ieders favoriet, de avocado, kreeg meer dan 20.000 advertenties deze week. Andere groenten hadden een eigen reclame, vooral dip-vriendelijke groenten zoals selderij, wortelen, bloemkool, komkommers en gekleurde paprika's.

Jalapenos, Roma-tomaten, rode uien en koriander waren erg in trek. Evenmin werden aardbeien, limes, citroenen, mandarijnen, mango's en druiven vergeten, die eveneens een grote rol te speelden in de reclames van deze week.

Het totaal aantal advertenties bedroeg deze week 329.359, een stijging van 4% ten opzichte van de vorige weken met 316.073. Het totale aantal advertenties uitgesplitst naar productgroep: fruit 182.377 (55% van alle advertenties), uien en aardappelen 31.382 (10%), groenten 110.861 (34%), kruiden 3.961 en siergewassen 778.

Het aantal advertenties voor biologische producten bedroeg 47.329, 14% van de totale advertenties.
Hieronder staan de prijzen van de belangrijkste geadverteerde artikelen (3.000 plus winkels) deze week, vergeleken met dezelfde week vorig jaar. Er waren deze week geen noemenswaardige stijgingen van de fruitprijzen.

De significante dalingen omvatten Honeycrisp appelen met 25%, blauwe bessen met 23%, Gala appelen met 13%, en frambozen met 11%. Significante stijgingen voor uien en aardappelen omvatten een stijging van 73% voor 900 gr rode uien.

Klik hier voor het volledige verslag.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven