Er hangt liefde in de lucht bij Nim's, de enige Britse producent van luchtgedroogde groenten- en fruitchips, nu zij haar nieuwste 'limited edition'- assortiment vlak voor Valentijnsdag op de markt introduceert.
Nim's is erin geslaagd groentenchips te maken van een van nature roodvlezig appelras. Het product kreeg de toepasselijke naam RedLove en is voor slechts €1,18 (per zak van 20 gram) exclusief verkrijgbaar bij 1.400 Tesco-filialen verkrijgbaar in heel het Verenigd Koninkrijk. De chips zijn ideaal om cocktails en desserts een romantisch tintje te geven.
De producent heeft ook een geschenkdoos ontwikkeld die twee zakjes appelchips bevat en een handgeschreven kaart met de tekst 'share with me', waarmee je je geliefde uit kunt nodigen om de snack samen te delen.
“Ik ben er zeker van dat dit de eerste chips zijn die speciaal voor Valentijnsdag op de markt zijn gebracht," vertelt Nimisha Raja, oprichter van Nim's Fruit Crisps.
"We wilden een grappig en betaalbaar geschenk creëren voor Valentijnsdag. De smaak van de chips is net zo goed als die van ons bestverkochte product met het verschil dat deze chips rood van kleur zijn. Limited edition-producten blijken een groot succes te zijn. Deze speciale Valentijnschips verschijnen een paar weken nadat we duizenden zakken 'feest'-chips verkochten."
Ze vervolgt: "Onze RedLove-appelchips zullen de weg vrijmaken voor het lanceren van andere nieuwe producten. Zo zullen we in de aanloop naar Halloween 2020 een totale nieuwe smaak introduceren."
Nimisha Raja is het brein achter Nim's. Ze ontwikkelde haar producten omdat ze merkte dat er nauwelijks gezonde snackalternatieven op de markt verkrijgbaar waren.
Ze verkocht haar koffiezaak en stak al haar geld in het enige Britse merk van luchtgedroogde chips. Niet kort daarna bouwde zij een geavanceerde verwerkingsfaciliteit waar jaarlijks zo'n 12 mln zakken groentenchips worden geproduceerd.
Haar producten dragen bij aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit, bevatten geen gluten of noten en zijn vegan en Koosjer. Het Nim's-assortiment is verkrijgbaar bij Tesco, Waitrose, Morrisons en andere Britse supermarktketens.
"We zijn dit jaar heel goed begonnen, met name dankzij de aandacht voor ons merk in het TV-programma Food Unwrapped," vervolgt Nimisha. "Er was ineens enorm veel belangstelling van grote supermarkten die ons product aan hun assortiment toe wilden voegen."
Voor meer informatie:
www.nimsfruitcrisps.com