Delhaize en Bakker Belgium openen nieuw distributiecentrum

Tholen – Afgelopen week opende Wouter Kolk, CEO van Ahold Delhaize en Xavier Piesvaux, CEO Delhaize België het nieuwe distributiecentrum van Bakker Belgium. “Om de keten te versterken en te verkorten, investeerde Bakker Belgium in een nieuw distributiecentrum voor verse groenten en fruit in de Belgische plaats Boom. Het distributiecentrum zal exclusief voor Delhaize opereren. Op 18 november werd de eerste levering vanuit de nieuwe site gedaan en momenteel wordt er opgeschaald”, vertelt Roel Dekelver, woordvoerder van Delhaize België. “Hoewel het pand al in gebruik is, is onze ambitie om volledig operationeel te zijn tegen de zomer van 2020.”

“Om de versheid en de kwaliteit van het aanbod aan onze klanten verder te garanderen, zet Delhaize in op het verkorten en versterken van onze relatie met onze producenten en leveranciers van groenten en fruit. Om die ambitie kracht bij te zetten, ging Delhaize een strategisch partnerschap aan met Bakker Belgium, onderdeel van het Belgische Greenyard. “We hebben Bakker Belgium gekozen omwille van hun expertise en jarenlange ervaring als service provider in de verse groenten- en fruittoelevering”, aldus Roel.

Op de locatie in Boom heeft Bakker Belgium de beschikking over 20.000m2 voor warehousing, en verpakkings- en rijpfaciliteiten. Adrie Bakker, General Manager Bakker Belgium, “We zijn erg blij met het strategische partnership met Delhaize. De opening is hierin een belangrijke mijlpaal. Met onze jarenlange ervaring stellen we ons in dienst om de Delhaize-klanten te voorzien van groenten en fruit van de allerbeste kwaliteit.”

“Voor de Belgische telers en producenten van groenten en fruit biedt het partnerschap tussen Delhaize en Bakker Belgium extra kansen in de vorm van een directe en nauwe relatie met de afnemer, stabielere voorwaarden, langere termijnafspraken en een belangrijk perspectief op verdere groei in de toekomst. Voor Delhaize zorgt het bundelen en optimaliseren van de aanvoer voor een stabiele belevering van superverse producten aan onze distributiecentra en aan onze winkels. De samenwerking met Bakker Belgium zal ons helpen om onze bestaansreden ‘Beter leven begint met beter eten’ op de beste manier zichtbaar te maken voor onze klanten”, besluit Dekelver.

 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven