Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fräulein®: officiële presentatie op de Fruit Logistica

Nieuw appelmerk is samenwerking tussen zes Duitse telerscoöperaties

Fräulein is een nieuwe appelgeneratie op de Duitse markt. In de herfst van 2019 gedoopt, vanaf oktober 2020 in de retail en op de weekmarkt te vinden. Op de Fruit Logistica wordt het gloednieuwe appelmerk nogmaals officieel gepresenteerd.

De ontdekker van Fräulein, Gerd Sundermeyer uit de omgeving van Hildesheim, zal op de Fruit Logistica vertellen hoe hij de natuur de vrije loop gelaten heeft en daarbij zijn lievelingsappel gevonden heeft. Op 5 en 6 februari zal hij in hal 20 bij de stands van Obst vom Bodensee Vertriebsgesellschaft mbH, Obstgroßmarkt Mittelbaden eG, Marktgesellschaft Altes Land en Elbe-Obst Vertriebsgesellschaft mbH voor gesprekken ter beschikking staan en zijn Fräulein® presenteren. 


De vertegenwoordigers van het nieuwe appelmerk Fräulein op de Fruit Logistica 

Samenwerking tussen zes telerscoöperaties
Zes telerscoöperaties telen het nieuwe appelmerk aan de Bodensee, in Sachsen, in het Alte Land en in Mittelbaden. Fräulein is daarmee in heel Duitsland thuis. Het thema lokaliteit is bij de veredeling, de teelt en bij de verkoop een onderscheidend kenmerk van het nieuwe appelmerk. Sinds de presentatie van de nieuwe merknaam in de herfst van 2019 werden met het marktonderzoeksinstituut inviso omvangrijke consumentenonderzoeken in Duitsland uitgevoerd. Daarbij kwam Fräulein zowel wat betreft het marketingconcept alsook bij de productkwaliteit significant beter uit de test dan concurrenten. Zo vond 86 procent van de testers Fräulein knapperig-krokant en 91 procent vond de appel sappig. 86 procent van de testers vond het marketingconcept Fräulein erg hoogwaardig.

Voor 90 procent van de testers is Fräulein de belichaming van een natuurproduct. Het regionale concept viel bij 82 procent van de testers in de smaak. Met de officiële marktintroductie in de herfst van 2020 werken de zes deelnemende Duitse telersorganisaties een omvangrijk communicatieconcept uit om de appel bekend te maken en de verkoop te bevorderen.

Meer informatie is te vinden op: www.fräulein.de 

Publicatiedatum: