Het AGF-merk Tenderstem Royale is blij dat het tot de tien beste innovaties behoort die zijn voorgedragen voor de Fruit Logistica Innovation Award 2020.
De award, die in februari in Berlijn wordt uitgereikt, is een erkenning voor innovaties binnen de AGF-categorie. Tenderstem Royale werd door een panel van deskundigen geselecteerd als finalist. De winnaar zal worden bepaald aan de hand van de stemmen van bezoekers aan de vakbeurs Fruit Logistica.
Tenderstem Royale is een uitbreiding van de veel verkochte Tenderstem-broccoli, het op één grootste AGF-merk in het Verenigd Koninkrijk. Na het enorme succes van Tenderstem introduceerde Coregeo begin 2019 ook het merk Tenderstem Royale bij M&S. Het product werd ontwikkeld om consumenten een nieuw brassicaras aan te kunnen bieden en het bedrijf speelde hiermee in op de vraag naar nieuwe, innovatieve groentenrassen met een uitgebalanceerde smaak en die snel en eenvoudig te bereiden zijn.
Dit nieuwe ras werd ontwikkeld door Sakata Vegetables Europe, dat gespecialiseerd is in het onderzoek naar en de productie van groentenzaden. Het bedrijf speelde ruim tien jaar geleden ook al een cruciale rol bij de introductie van Tenderstem op de Britse markt.
Lacey Bradshaw, marketingmanager voor Tenderstem: "We zijn zeer blij dat Tenderstem Royale genomineerd is voor de Fruit Logistica Innovation Awards van dit jaar. We zien dat groentenspecialiteiten jaarlijks aan populariteit winnen."
Tenderstem Royale is momenteel jaarrond in verpakkingen van 180 gram verkrijgbaar bij retailketen M&S.
Voor meer informatie:
www.tenderstem.co.uk